A film review...

...  A film review  -  a novel review - or was it a report - or - and,  what's the difference?

Hmmmm.... problem har uppstått. Handhavandefel som jag brukar benämna mina kullerbyttor. Läsbrister, läskullerbyttor, läst fort men fel, kanske man kan säga i detta fallet. Vi skulle alltså läsa en bok, i engelskan, skriva en recension - trodde jag. Nu har jag upptäckt att det var en rapport. Samtidigt ska vi titta på en film, göra en review av filmen..... OK, nu har jag ju naturligtvis surrat ihop alltihopa. Jag som hävdar att kvinnor kan göra flera saker samtidigt, måste krypa till korset och erkänna att två uppgifter var en för mycket att hålla isär! FILMEN ska vara klar på söndag, boken om 2½ vecka!
Jag blev så förskräckt över att läsa en bok på engelska så jag såg bara det! Och  min "review" är i det närmast klar - bara det att det skulle varit en "report" i stället!

Filmen??? Med review, verkligen en review, den som ska vara klar på söndag?  Har inte tittat på nån film än... ligger lite illa till om man uttrycker sig försiktigt!

Eftersom jag är den jag är, skinn på näsan - pondus - tjurkärring -  you name it - så har jag meddelat  (just precis - meddelat!)  min lärare att mina skrifter kommer  in i sinom tid, i omvänd ordning, förmodigen blir det ingen rapport utan två recensioner. Punkt slut. Förmodar att det är läsförståelsen hon är ute efter, så.... Så får det bli.

Ingen idé att hetsa upp sig i onödan.



Kommentarer
Postat av: Sylvia

Detär bra - stå på dig och hetsa inte upp dig i onödan. Du läser ju för din egen skull och "fröken" får ju sitt så småningom i alla fall.

Postat av: Gunnel

Skön inställning du har.

2008-02-07 @ 18:32:01
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Åsa

Helt rätt!
Hetsa inte upp dig i onödan, take it easy...
Du kommer att klara det galant, det är jag övertygad om.
Ha dé!/ Kram

2008-02-07 @ 19:23:30
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: Lena svarar Sylvia

Man får ju hoppas att hon får det hon efterfrågar, till slut. Det ÄR inte lätt att skriva på engelska! Prata kan man ju alltid på nå vis - men skriva.....
"Fröken" är i min ålder, hon blev inte speciellt varken rädd eller förvånad! Hon tar de för vad det är...

2008-02-07 @ 19:31:41
Postat av: Lena svarar Gunnel

Skön och skön - frågan är vad man får för betyg med den inställningen??
:)

2008-02-07 @ 19:32:39
Postat av: Lena svarar Åsa

OM jag mot förmodan skulle hetsa upp mig, då blir det ingenting, så det är bara att låta tiden ha sin gång. Öva på engelsa glosor, försöka hålla sig i spåret...

2008-02-07 @ 19:34:29
Postat av: Madonna

Nej precis....ingen idé att hetsa upp sig i onödan

2008-02-08 @ 20:49:07
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Kersti

Heja, ibland har man lite nytta av att inte vara purung.
I kraft av mognad och så vidare. Bravo.

2008-02-09 @ 23:54:59
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena svarar madonna

OM man hetsar upp sig - blir det ingenting! Det säger mig erfarenheten...

2008-02-10 @ 10:34:19
Postat av: Lena svarar Kersti

Jag är impad av den yngre generationen, jag tycker de är smarta. Fast jag förstår ju varför - de får lära sig andra saker än vad vi fick då för länge länge sedan. Å andra sidan så har vi erfarenheten, och den går inte av för hackor. Och säkerheten, jag duger oavsett hur jag ser ut, vad jag presterar - alla har vi något vi är bra på. Om de så bara är att skotta en fin väg i snön...

2008-02-10 @ 10:37:49

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback