Skämmes tá mé f**n....


Exakt det borde jag göra!

Det knackade på vår dörr, en hink lingon. Rensade lingon. Det är bara det att det var inte idag, inte igår utan i förrgår! Jag har helt enkelt glömt bort dem - skämmes skämmes.

Nyss när jag stod och betraktade växthusbygget, solen, den återigen nyklippta häcken - visserligen genom altandörren men ändå. Så faller min blick på hinken som står på altanen.
Attans de hade jag ju helt förträngt tydligen.....

så nu har jag.....

                        

                         plockat bort lite skräp och "påsat" dem - tre kilo - i frysen.
                         Utan en enda liten ryggböjning!



Tack snälla S-Å för dem, jag kan nästan förlåta att din hund pissar på min soptunna...nästan...

När jag ändå var i köket med kameran blev det en liten bild på svampförrådet också.... *fniss*


                       


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Vilket mysigt förråd. Så fint du har gjort det.
Bara undrar hur man kan glömma bort en hink lingon :O)

Postat av: Lena svarar Gunnel

Ja, man kan ju undra! Hur man kan glömma - fyfy!
Mycket svampätande i vinter antar jag!
/L

2007-09-07 @ 21:36:39
Postat av: Åsa

Hoppas, att ni får en trevlig helg!

2007-09-08 @ 00:19:56
Postat av: Sylvia

Jag blir mäkta imponerad av ditt svampförråd. Jag skyller på min fostran att jag aldrig gör sådana saker.

2007-09-08 @ 17:36:48
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Anonym

tage danielsson - han var klurig östgöte han,
lingon är nog bärens konung (eller drottning - om man så vill),
glömska händer - och fötter!

2007-09-08 @ 20:16:02
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Kersti

Det är rikedom det,med fyllt skafferi. Lingon och svamp vilken lyckans ost.

2007-09-08 @ 21:40:11
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: SolSkuggan

Mumsi mums.. Älskar svamp men är på tok för feg att plocka själv. Fast ikväll har jag pratat svamp på telefon med en proffesor i botanik som hyrde stuga 10 dar hos oss nu i augusti. Han studerade trollsmör och var så glad över det fuktiga klimatet.
Lingon.. Det kan jag undvara bara såå sura. Om de inte är köplingon förstås:)
Kraaaam på dig Lenavän:)

2007-09-08 @ 23:22:21
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: En liten tant

Härliga förråd! Underbart att folk delar med sig och plockar åt andra. Har just fått en stor kasse kantareller av en som fyllt sina förråd men älskar att plocka och vara i skogen.Skattjakt, liksom.
Att man kan glömma en hink lingon förvånar mig inte alls. Jag skulle absolut ha kunnat glömma kantarellerna om jag inte direkt placerat kassen mitt på köksbordet. Å det har inget med otacksamhet att göra.

2007-09-09 @ 13:10:50
URL: http://tant.webblogg.se
Postat av: Lena Svarar Åsa

En underbar helg blev det - inlägg kommer i morgon!

2007-09-09 @ 19:54:52
Postat av: Lena svarar Sylvia

Jag tror du har helt rätt där, det är nog fostran och arv hemmifrån som har mycket stor betydelse om man plockar svamp!
Men sambon har fått det av mig....

2007-09-09 @ 19:56:49
Postat av: Lena svarar latmasksamtal

Tage Danielsson var mannen som var otroligt klarsynt, så pass att vi inte förstod det då! Glömska är både på gott och ont. Men det goda stadiet har inte inträtt än...
Om lingon ska vi inte tala, möjligen om lingonben... äter personligen inte dessa bär!

2007-09-09 @ 20:00:53
Postat av: Lena svarar Kersti

Hamstern kommer fram, mera mera.... Svampförrådet verkar fyllt - ändå har vi varit iväg två ggr i helgen.... ;)

2007-09-09 @ 20:02:42
Postat av: Lena svarar Solskuggan

Vad underbart att få prata svamp med en expert, blir avis som bara den... Å du, lingonen är till sambon..... Äter dem inte själv, ingen annan sylt heller - för sött för mig.

2007-09-09 @ 20:05:27
Postat av: Lena svarar en liten tant

TACK - att det inte är bara jag som glömmer. Ur syn ur sinn heter det ju.... Och det är ju inte otacksamhet utan bara "ur sinn" liksom... Det är fantastiskt att få, i alla fall för en sånn som jag som inte kan böja mig dit ner där de växer! Blir så kladdig på knäna ifall jag ska plocka själv. Och eftersom jag inte äter dem heller då så anser jag inte att jag behöver engagera mig. Men knackar dom på dörren så... TACK TACK!

2007-09-09 @ 20:10:39

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback