Så dumt

Jag har tjatat till mig en remiss till länssjukhuset i Sunderbyn, på ortopeden.

Varför då?

Vad blir bättre av det?

Egentligen vet jag inte vad jag ska där att göra, men nu är det så och klockan 10.00 ska jag infinna mig.

Innan dess ska jag ha hittat en parkering, (vilket har varit föremål för skriverier i den lokala tidningen, problemen med det alltså) hittat igen ortopedavdelningen i detta stora hus som jag aldrig tidigare besökt.
Lagt upp en plan - vad ska jag säga - vad vill jag ha?

En operation?  Nää
En sjukskrivning? Nää
En alternativ behandling? Njae, har de sådana?

Jag vill ha mauellt lymfdränage, och det kan de inte ge mig. För det ger de bara till bröstcanserpatienter. Knäppgökar. När det är så bra.

Gud så dumt. Slöseri med tid och medel.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Låter spännande det här...kanske dom har en lösning att komma med.

Postat av: Lena svarar Gunnel

Inge spännande alls - bortkastad tid skulle jag vilja kalla det....

2007-09-18 @ 15:48:10
Postat av: Sylvia

Vem vet - de kanske kan hjälpa dig. Vi får hoppas det.

2007-09-18 @ 18:18:41
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Kersti

Hur gick det? Kunde de ge något alternativ?

2007-09-18 @ 19:08:59
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena svara Sylvia

Bortkastat var ordet! Som tur var så kostade det i alla fall inget eftersom jag hade remiss från en hälscentral. Man måste se positivt på det hela....

2007-09-18 @ 21:09:28
Postat av: Lena svarar Kersti

Inga alternativ, operation kunde han hjälpa mig med ??????? VA?

2007-09-18 @ 21:10:44
Postat av: Annika

Hm,vad fanns för motivering emot ditt förslag, annat än att det var ditt? På dom bara - kolla med patientombudsmannen som förmodligen finns på sjukhuset, skriv till sjukhusdirektören, verksamhetschefen m fl - använd samma brev till alla så slipper du skriva så många, de flesta nås fortast på mejlen. Å glöm inte landstingsrådet!

2007-09-18 @ 22:40:00
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: Lena svarar Annika

Ja du Annika, jag befinner mig inte i Jämtland serru... Alternativa metoder används inte av landstingen i andra län, har jag numera begripit. Talade med någon, tror det var här på hälsocentralen om det och Jämtland är vida känd för att vara före sin tid vad gäller alternativ..... så så var det med det.
Läkar-pojken skulle kolla om han kunde betvinga nån på sjukgymnastiken...
;)
jag berättade för honom att lymfterapeuter jobbar där! Ohh hjälp vilken kunskap dom har läkarpojkarna nuförtiden!

2007-09-18 @ 22:59:32
Postat av: Eva

Men vad är det som ska opereras?

2007-09-19 @ 21:11:12
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com
Postat av: Lena svarar Eva

Jadu Eva. Ryggen, diskarna. Steloperation. Det värsta var att han VILLE. Men inte jag, "nevver"!!!
Inte förrän jag har så ont så de får "strimla mig i småbitar och hänga upp mig i träna" - då kan vi börja diskutera. Så var det förra gången, då fanns det bara en väg ut..... vi är inte där än.

2007-09-19 @ 21:32:02
Postat av: Eva

Hm, jag trodde läkarna väntade in i det längsta med operation.

2007-09-22 @ 22:13:58
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com
Postat av: Lena svarar Eva

Trodde jag också, så man börjar undra. HUR ont har jag egentligen?

2007-09-24 @ 07:53:32

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback