Vintern på väg?


Lördagen i Boden var en underbart fin dag, solig men ganska kall. De resterande "inför vintern" - göromålen blev utförda.
Omdirigera saker i lilla förrådet. Ställa trädgårdssaker längst in, ta fram en säck med grillved (ifall det äntligen blir av vår efterlängtade korvgrillning under vårvintern), ta fram snösläde och snöspade och hänga upp på respektive krokar.
Ta fram sparken - eller i alla fall ställa den främst. Göra plats för cyklarna. Sopa och göra fint.
Kratta ihop några nerfallna löv.
Flytta min ansenliga stensamling (hmmm sambon har avvikande åsikt om stenarna???)  dels i en "tjusig" hög mitt på vår nyanlaga gräsplätt där ett begravt flaggstångsfundament dök upp! Uppe på stenhögen tronar nu min tjusiga "pinne" , han har avvikande åsikt om mina pinnar också  ????? Sen var det till att kontrollera så inga stenar ligger så till att  de stör snöskottarens framfart.

Sambon bytte däck på bilen, och släpvagnen. Tog av takboxen. Tvättade bil. Mekade glappande glödlampa.

Arbetade i vårt anletes svett - inga foton togs!



Söndag morgon hade "vintern" kommit!


Sambon rusade ut likt ett barn - ropade HURRA, lade sig i hårdträning inför Kortvasan!

       

        ...eller???

                                 
                                  Jag konstaterar att det ser kallt ut!

Söndagen tillbringade jag med en god bok, inomhus. Sambon lekte med sina nya(ste) leksaker i källaren. Han har blivit trumslagarpojke igen, efter 35-40 års uppehåll!   

Tur vi bor i villa......


Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja, här har det också gjorts iordning inför vintern.
Snöskyffeln sitter lätt åtkomlig, ifall...Men som tur är har jag inte så mycket att skotta, det går att köra till(en del) med bilen i värsta fall.
Just nu så är det nog ingen risk för snö, det är + 11 grader ute och solen skiner från en klarblå himmel.
Ha dé!

Postat av: Lena svarar Åsa

Det är konstigt, men bara det blivit kallt och snöat en gång så kan det bli jättefint sen...
Idag skiner solen och det är två grader varmt!

2007-10-15 @ 11:20:01
Postat av: Gunnel

Hihhi...skrattar åt första bilden

2007-10-15 @ 20:25:39
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Lena svarar Gunnel

...det gjorde grannarna å..... :)

2007-10-15 @ 21:40:10

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback