Ute...


Vissa dagar känner jag mig verkligen som en relik från förr...

Språkligt.  Med andra ord hänger jag inte med i vad saker och ting heter nuförtiden. När jag var i Jämtland och grejade så ringde jag till banken, och frågade efter KAMREREN !

Idag ska jag ha SKRIVNING -  fast jag har förstått att samma företeelse idag heter PROV.  I vilket fall som helst så ska jag ha skrivning i samhällskunskap idag, hjärnan är fullständigt tom så det blir säket ett äventyr.

Om provet varit muntligt hade kanske min klädsel för dagen kunnat hjälpt upp, kort kjol och svarta strumpor, men .... Å nya slingor i håret, sambon målade nya slingor i mitt hår i gårkväll. Svarta för att förvilla det grågrågråa....

Läraren är så gammal, och garvad, så han går inte på sånna trix.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Lycka till!
Tror ju förstås, att det kommer att gå bra för dig på skrivningen..

Postat av: Lena svarar Åsa

Nähädå.... inge bra gick det.
Jag är en lurig en, så jag satt och spekulerade i om jag skulle uppnå de 20p han angivit som G. Tror inte det räcker :/ mej just i närheten i alla fall...

2007-10-16 @ 11:59:06
Postat av: Kersti

Lycka till på din skrivning.

2007-10-16 @ 18:51:15
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Gunnel

Hoppas du fick till det på skrivningen

2007-10-16 @ 20:31:27
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Annika

Mm, det är inte
bra med skrivning när man eg. är på annat håll i både tankar och känslor. Jag läste en projektledarutb. när det var den förfärliga diskoteksbranden i Gbg. Å då blir man varse att det finns andra saker i tillvaron än vg och mvg, ett g duger bra! Det kändes lite futtigt att gå till skolan och diskutera projektplanering, ekonomi och marknadsföring just då...när massor mist sina barn, syskon, vänner etc.
Kamrer - det måste vara en försvinnande yrkeskår liksom disponent. Hoppas det var någon ung och oerfaren som tog emot dig i bankens växel - du måste ju ha grejat hennes/hans dag! Jag menar tänk så kul för henne/honom att berätta om "tanten" som ringde och frågade efter karmrer'n!:)

2007-10-16 @ 20:52:28
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: /SoP

Finns det inga kamrerer längre då? Kom att tänka på, min "Lulepolare" åker till Boden varje dag nu ett tag, till nåt "Garnis"? Ett rehabcenter som jag förstått det.

2007-10-16 @ 22:19:28
URL: http://sisterofpain.blogg.se
Postat av: En liten tant

Jodå, kamrerer finns det fortfarande. T.o.m. i platsannonser, så inte var du fel ute. Hoppas det gick bättre än det kändes på skrivningen.

2007-10-17 @ 00:16:03
URL: http://tant.webblogg.se
Postat av: Lena svarar Kersti och Gunnel

Tack för omtanken, men ..... har behövts mera stöd!

2007-10-17 @ 07:58:42
Postat av: Lena svarar Annika

Man tycker, och jag tror att läraren också tycker att ett prov i det här läget är blaha.. men, jag var i alla fall där. Sen har jag ju "blackout"- huvud sen förut, men det gick faktiskt bättre än jag trodde att uppleva allt igen med begravningsvbyrå, tacksägelsegudstjänst mm
...Tyvärr hon som svarade på banknen var en "snipa" som bara blev irriterad på mig ??? Man kan väl inte veta allt heller, de unga flickorna skulle säkert fnissat och det kan man ju bjuda på, men inte surkartar!

2007-10-17 @ 08:04:50
Postat av: Lena svarar SoP

Jo det verkar så, En liten tant har träffat på en! Min bank var väl för liten antagligen! På Garnis går jag och tränar, då när jag orkar träna! Jättebra

2007-10-17 @ 08:07:06
Postat av: Lena svarar en liten tant

Där ser man, de finns. "Min bank" är väl för liten antagligen. Jag är ju inte van det eftersom "min bank" ligger i kommunens "huvudstad"... inget är sig likt. Avdelningsföreståndare tror jag hon snäste till.
Skrivningen? - den har jag redan förträngt!

2007-10-17 @ 08:10:15
Postat av: /SoP

Ojdå- ser du en blondrufsig rockartjej i en rullstol så vinka o hälsa henne från mig! ;-)

2007-10-17 @ 23:15:38
URL: http://sisterofpain.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback