TRÖTT...


Nu är jag trött.

Städat och plockat, sorterat och bevarat, kastat och skänkt bort. Besiktning med hyresvärden.
Besökt bank.
Mailat med tidningsredaktör flera gånger om minnesord och foto.
Haft tät kontakt med begravningsentreprenör om dödsannons, petat i bokstäver och storlekar på bokstäver.
Pratat med sångare, jagat fiolspelare....... jagar fortfarande fiolspelare. SKA ha en man! Han ska spela "Fiolen min" bredvid kistan. Minnesbild från barndomen, pappan spelar Fiolen min för mig.....

Nu är allt under kontroll, förutom fiolspelaren då!
Tacksägelse på söndag.

Sen hemresa de 60 milen......

Kommentarer
Postat av: Annika

Ta det lugnt på hemresan, du har haft en tuff vecka. Funderar på fiolspelare men kan inte just nu erinra mig att jag känner någon dylik. Har du kollat med Alsens spelmanslag om det finns någon? Det var ungefär det enda jag kunde komma på just nu.

Postat av: Eva

Oj vad mycket du hunnit med. Kan tänka mig att du är trött nu. Trött av allt jobb men också av alla känslor som jag antar dyker upp. Kör försiktigt på hemvägen. Den enda fiolspelare jag kan komma på så här är Rikard Näslin på Rödön.

2007-10-05 @ 19:14:18
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com
Postat av: Gunnel

Säger som de andra två att kör försiktigt hem!!
Det låter fint det du har tänkt med en fiolspelare och jag hoppas så att du hittar en som kan hantera instrumentet med känsla.
Kram

2007-10-05 @ 20:18:20
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Kersti

Förstå att du är trött. Hoppas att du hittar någonsom kan spela. Kram

2007-10-05 @ 22:49:51
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena svarar Annika

Jag ska vara en dag till, jag reser av förklrliga skäl dagtid! Måndagmorron bär det av hem, och då har jag fått vila ut under söndagen. Tack för hjälp att hitta fiolspelare - men - Alsen ligger i fel ände. Södra Jämtland. Har ev. en på hand nu :) kanske.
Trodde i min oskuld att Fiolen min var enkel, men Erik Öst var en klurig man så låten är klurig säger mina uppringda fiolspelare.

2007-10-06 @ 20:23:25
Postat av: Lena svarar Gunnel

Tack för omtanke.
Min förste jag ringde ha tycktes inte klara dt, den andre skulle vara bortrest, den tredje var tvungen fundera.... Fiolen min är tydligen en svår låt!

2007-10-06 @ 20:33:13
Postat av: Lena svarar Kersti

Det blir en tidig kväll känner jag, måste samla kraft till den 60 mil långa hemresan också.
Nu är det bara två anhalter kvar, "prästbesöket" och tacksägelsgudstjänsten. Sen är allt klart för begravning.
Som bonus, om man kan säga så - så får jag förmånen att pynta sonens grav inför vintern i år! Man ska glädjas över alla ljusglimtar!

2007-10-06 @ 20:37:48
Postat av: Lena svarar Eva

Ska ta det lugnt, på alla sätt. Håller på och varvar ner nu... sitter några kvarter närmare bron, sett från dig, och varvar ner efter en dag i muntert sällskap av döttrar, måg, "mommas lilla gryn" och f.d. man på buan! Riseldning och korvgrillning
över elden.
Plockade ris, pinnar, kvistar och kottar för inlämning till blomsteraffären som hon ska använda till kistdekoration till gamla skogsmannen/pappan...
Om min fiolspelare inte kan, så har jag "din" i åtanke...

2007-10-06 @ 20:39:45
Postat av: Eva

Men tänk att du sitter så nära. Vi kunde ju ha setts över en kopp kaffe. fast jag antar att du har fullt upp med ditt.

2007-10-07 @ 18:30:03
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com
Postat av: Lena svarar Eva

Tänkte faktiskt tanken! Men - så - näää...
Såg en hund på min morgonprommenad utefter sjön, klockan åtta i söndagsmorse, som var på pricken ( !! ) som din lånehund!

2007-10-10 @ 08:41:56

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback