Begravning


Jag har funderat, och funderat. Vägt för och emot, lämpligt eller olämpligt - kanske till och med oetiskt.

Kommit fram till att jag gärna vill dela med mig av den underbara kistdekorationen  den lokala blomsterhandlaren Kristina  skapade av  det material vi samlat i "vår egen" skog - pappas skog.

Så efter moget avvägande så kommer här en bild

                    


Efter allt, när allt var färdigt kom min fiolspelare fram till kistan och framförde Erik Östs Fiolen Min.
Som ett sista förbund mellan pappa och mig spelades vår låt. Det fiolstycke som pappa alltid  spelat för mig från det jag kom till honom som liten liten flicka.

Jag fick ge honom den - det sista jag kunde ge som TACK  ...





Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilken vacker dekoration det blev, det var verkligen ett fint farväl.

Postat av: Sylvia

Så vackert det blev. Det verkar som hela begravningen blev vacker eftersom den genomsyras av din kärlek och din vilja att tänka efter hur din far skulle velat ha det.

2007-10-23 @ 19:15:51
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Gunnel

Så fin och så annorlunda dekorationen blev. Du, som kände din pappa bäst, har sett till att det blev en personlig begravning.

2007-10-23 @ 20:43:12
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Annika

Det är skönt att följa sina kära till sista vilan genom en vacker begravningsakt. Jag tror att du gett den precis den inramning som speglar din pappa, precis som det ska vara.

2007-10-24 @ 07:37:15
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: Sister

Åh så vackert- *med tårar i ögonen* Inte det minsta oetiskt-vad är oetiskt med att visa sin vördnad o kärlek så- Mycket vackert !

2007-10-24 @ 16:11:19
URL: http://sisterofpain.blogg.se
Postat av: Lena svarar Åsa

Hon är så underbart duktig "vår" florist. Hon blev hänförd när jag kom med alla pinnarna och kvistarna...
Blev verkligen "mitt i prick"

2007-10-25 @ 10:20:54
Postat av: Lena svarar Sylvia

Min pappa avskydde begravningar, verkligen avskydde, nästa på gränsen till att han blev sjuk. DÄRFÖR skulle hans sista bli en trevlig och lättsam historia hade jag bestämt. En som han skulle tyckt om att gå på ifall han suttit i bänken i stället.

2007-10-25 @ 10:24:10
Postat av: Lena svarar Gunnel

Inget jag gör följer mallar, så denna dekorationen var precis "pappa" på något vis. Det sista man kan ge sin förälder.

2007-10-25 @ 10:27:02
Postat av: Lena svarar Annika

Det som kändes extra fint, efteråt, var att min gamla faster (84 år) tyckte att det var så fint och precis passade hennes bror. DET är ett betyg man tar till sitt hjärta.

2007-10-25 @ 10:30:10
Postat av: Lena svarar Sister

Tack, ja det är ju för att visa vördnad för pappa - hur lustigt det nu kan verka - men att få visa hur fint det blev, så fint det kan bli om man törs gå utanför mallarna....
Hela akten var pappas, verkligen HAN. Det var fint.

2007-10-25 @ 10:32:51
Postat av: Lena

Låter som ett fint avslut som du kan bära med dig framöver.

2007-10-30 @ 21:10:01
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Lena Svarar Lena

Jag njuter redan av minnet! Det blev bäst.

2007-10-31 @ 08:45:31
Postat av: Karin

Beklagar din sorg, det blev verkligen
fint.
Karin

2007-11-22 @ 13:58:52

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback