Söndagkväll...


Nu är det söndagkväll, en lugn och fridfull helg ligger bakom oss.
Vila har varit ledordet.
Så nu är jag pigg och utvilad.
Pigg och full av förväntan inför det nationella provet jag ska göra på tisdag. Jag som aldrig varit med om något sådant, tycker det ska bli så spännande. Tänk att skriva i fem timmar!  Bara det verkar utmanade, och nytt. Jag försöker läsa i häftet vi fått, försöker läsa in nya saker i det som står där.....
Älskade sambon är fortfarande hemma på tisdag, han åker inte förrän på onsdag denna veckan, så då får jag någon att prata med på kvällen efter skrivprovet. Antar att jag har mycket att ventilera efteråt...

Sen har vi haft krigsövning runt knutarna hela veckan men mera intensivt i helgen. Nordic Battle group har sin slutövning här uppe i norr. Av någon anledning så har de patrullerat runt vårt lilla villakvarter. Först när jag såg dem så var det 6 - 8 "gubbar" med dragna vapen som smög bortöver  -  sen har det kommit stora tunga fordon med långa antenner och gubbe uppstickandes med draget vapen, två och två har dom kommit - från början varannan timme, sen bara nån gång då och då. Så nått "farligt" är det allt på ödetomten där dagis stod i andra änden av vår gata...   ;)  Men nu tror jag oroligheterna är över, för helikoptrarna och stridsflyget är också tyst.  Jag förmodar att de har rett upp oroligheterna.

Så har vi fått litelite snö.

Dessutom - har jag lovat Älskade sambon dyrt och heligt att inte tända ljusslingan som vi satt upp på bron/altan nu i eftermiddags. Inte tända än.  Han vill vänta till 1:a advent med att tända - jag kan gärna tända nu.
Vi har kommit fram till en kompromiss - den 23:e på kvällen, 23/11 alltså!

YESS, jag älskar julens pynt och alla ljusen, stakarna, stjärnorna..... numera tycker jag om julen, ser fram mot den!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Håller med dig, nu vill jag också att det ska bli advent, så att man får tända ljusstakarna och pynta lite.
Vad bra, att du har vilat under helgen, det behövde nog du efter allt som varit.
Sköt om dig.
Ha dé!

Postat av: Gunnel

Usch...den här julen har jag lite Ågren för. Vet inte varför men jag tror det kommer att bli förändringar. Jag brukar vara klar tidigt med det mesta...i år har jag ingen aning om vad som ska köpas och var vi ska fira...och vilka som kommer att vara med. Ibland känns det som om ...jag skiter i julen i år. Men det kan jag inte göra...och det blir säkert bra :O)

2007-11-11 @ 20:58:40
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Madonna

Jag har tänt....!! Mina blåa söta ljus i trädet utanför entren. Dom är inte speciellt "juliga" har jag sagt till mitt försvar.
PS du kan ju tjuvtända när maken åker bort. Det man inte vet lider man inte av och det är ju viktigt att prova om allt fungerar.... Lycka till imorgon

2007-11-12 @ 06:59:33
URL: http://madonnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback