Muntlig redovisning...


Att hålla en muntlig revovisning inför sina klasskamrater är något man gör med blandade känslor. Samtidigt så har jag levt med mitt "ämne" så länge så det är med sorg jag lägger undan det. Nu kan jag inte fördjupa mig mera , inte hitta nya saker att säga och berätta. - Fast - mina sista dagar har inte gått åt till att öka på utan snarare minska informationen. Det ska ju hållas inom given ram! Och jag har ju så många ord som vill ut! Exalterad kan jag till och med bli!
Nu har jag i alla fall redovisat, talat i bara fem minuter för mycket, inte svimmat, inte kommit av mig - sagt lite fel men det gör inget. Församlingen log ibland, fnissade stundtals, ingen somnade, ingen gäspade....... 

 - så nu är bara frågan - vad tyckte "fröken".....

Kommentarer
Postat av: Madonna

Det där känner jag igen. Jag pratade 14 min och fick avdrag på ett för övrigt bra framförande. Man borde ha ställt telefonen på vibration i fickan. det är ju omöjligt att tänka tid när man blir ivrig och engagerad.

Postat av: Åsa

Det är ju hur svårt som helst, att hålla sig inom tidsramen när man väl kommit igång med att redovisa.
Går det sedan bra, ja då skiter man väl i tiden.../Ha dé!

2007-11-28 @ 18:56:59
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: Kersti

Jag är full av beundran. Det är verkligen inte lätt, speciellt inte om man har en tidsram att hålla.

2007-11-29 @ 23:00:34
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena svarar Madonna

Hiihi, det där med mobien var smart! Probklem detdär med orädsla och svada!!!

Hihi - smart! med telefonen. Får bli nästa gång. Problem med kombinationen orädsla och svada!

2007-11-30 @ 07:35:23
Postat av: Lena svarar Åsa

Jo faran är ju att man "bärs iväg på iverns våg" ... jag har ju lite lätt för det. Bara det att det blir ju avdrag!

2007-11-30 @ 07:37:09
Postat av: Lena svarar Kersti

Jo det är svårt, även fast man kortat ner - så säger man mer ändå när man är igång!

2007-11-30 @ 07:38:53

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback