Helt vanlig fredag i Boden


Idag är det fredag. En god husmor städar "sitt" hus på fredagar. En ännu godare husmor planerar en god måltid att välkomna Älsakde sambons hemkomst efter några dagars tjänsteresa. Sambon har bortavaro i tjänsten inplanerat i varje vecka fram till jul, nytt sen han fick nya jobbet.
En god husmor?  Vad gör hon mera?
Jag antar att jag inte räknas dit, för, jag har tagit sovmorgon - med kaffe på sängen. Jag har titta på Nyhetsmorgon på TV, jag har varit på Bloggpromenad. Jag har suttit vid fönstret och titta på snön som fallit utanför fönstret. Jag har helt enkelt haft en lugn och skönt avstressande morgon. Dessutom har jag bestämt mig för att ta skolledigt idag, nänä inget skolkande, jag har inga lektioner men skolarbetet fortgår ju alla dagar ändå. Fast inte idag - idag är min lediga dag har jag bestämt.
Jodå,  jag ska nog fixa lite städ - sen.
Jodå,  jag ska fixa nått gott tills Älsakde sambon anländer i kväll med flyget, vid 19.30 ungefär.
Men framför allt så ska jag insupa lugnet och hämta kraft i det. Ladda om batterierna helt enkelt.

En god gärning har jag i alla fall gjort på morgonen - i morgonrock - var jag ute i snövädret och fyllde på fågelfrön!

Nu dalar snöflingorna ner igen - så där underbart vackert och stämningsfullt - och rofyllt!


*******************
tillägg:
Hmmm... nu har de rofyllda flingorna övergått i snöblandat regn - man kan inte få allt ;)


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Så klok du är som unnar dig en vilodag. Fortsätt och ha en skön dag.

Postat av: Anki

Så skönt det lät! Ja, det är mycket som är avklarat för din del, så jag förstår att du är jättetrött.
Kram!

2007-11-09 @ 19:08:21
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Gunnel

Det låter som om du har haft en skön dag. Du gör helt rätt och bara är.
Jag är ingen god husmor jag inte. Jag städar på onsdagskvällarna (bara för att jag oftast tvättar på fredagarna) och inte har jag lagat någon speciell god mat till guben heller. Han fick hembakad pizza...själv var jag mätt sen lunchen...usch vad trist jag är. Nu väntar jag hem sonen och flickvännen så dom äter upp det som är kvar

Ha det gott!!

2007-11-09 @ 19:17:44
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Åsa

Du har gjort dig förtjänt utav lite vila, sköt om dig och var rädd om dig...Kram!

2007-11-09 @ 23:00:53
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: Anonym

jag kan inte påstå att jag har nån vidare kontakt med mina kusiner, pengar behöver man, och oftast har man för lite av dom, att ta en ledig dag - då och då, kan väl inte vara fel, att studera som 50+ är helt okej, vi ska väl sen, jobba tills vi är 70 (+)!

2007-11-10 @ 18:27:46
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Kersti

Det låter som en helt riktig prioritering. Jag önskar att jag lite oftare kunde klara av att göra det. Kram

2007-11-10 @ 22:15:34
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena svarar ALLA

Nu har jag vilat, nu är jag pigg och snäll!

2007-11-11 @ 18:47:42

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback