Frösön



Förut, innan jag flyttade från Jämtland, funderade jag inte speciellt på hur vackert det är där. Utsikten från Frösö Kyrka är ju omtalad. NU såg jag det verkligen.

Man blir verkligen hemmablind - kan det bero på att jag tidigare haft den vidunderliga utsikten från min altan? Oviksfjällen, längst åt söder sen hela fjällvärlden ända bort till Åreskutan. OCH, jag såg det inte ens, konstaterad om det var dis, eller snö på någon topp, eller om det var klart så man såg ännu längre.


Efter avslutninghögtiden i kyrkan åkte vi ner till Arnljotlägden som ligger inte långt från kyrkan.

image46

En liten beskrivning av vad Arnljotspelen är för något.

Mäktigt. Fantastiskt.


image47

Å så ett bildbevis att Bodenborna var där..... med den vackra vyn över fjällen höljt i värmedis i bakgrunden.


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Himmelskt vackert. Har aldrig varit där. Varit i Tänndalen och Ramundbergen och vandrat - det var inte fy skam det heller. Men det är något speciellt med vatten.

Postat av: Eva

Ja det är verkligen vackert. Ibland ser jag det och ibland inte. När vi bodde på Rödön hade vi denna vy (nästan) från köksfönstret, då såg jag sällan det vackra, den blev till en vana.

2007-06-13 @ 20:40:08
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com
Postat av: Lena svara N

Jag kan förstå brudparen som väljer Frösö Kyrka bara för utsikten!

2007-06-13 @ 21:30:26
Postat av: Lena svarar Sylvia

Där är det också vackert, men inte lika disunderligt som just här.... fjällen och vattnet

2007-06-13 @ 21:32:25
Postat av: Lena svarar Eva

Ibland kan det behövas att någon säger nått, jo då kan man titta till och konstatera att - JO, det är allt vackert ;-) Men NU ser jag det, här i Boden är det "vilse i pannkakan" platt platt platt. Småtall och vedtag (björksly)och myrmark....
Man kan behöva komma hem och vila blicken på vidunderligheter!
/L

2007-06-13 @ 21:36:53
Postat av: Gunnel

Där är det fint. Sverige har många smultronställen

2007-06-14 @ 20:39:39
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback