Borta bra ....




Det är lustigt, men oavsett hur trevligt man har när man är borta så är det underbart att få komma hem igen!

Nu har vi varit "hemma" och gästat barn och bonusbarn. Bevistat bonusbarnets examen i Frösö Kyrka, det var 38 "syrror" som fick sina broscher. Sång och musik, ord på vägen. Så vackert och så stämningsfullt  - och varmt.
Jämtland visade sig verkligen från sin vackraste sida, ingen kallblåst alls.

Vi har besökt gamla pappan på hans boende, han sa inte mycket!  Är inte helt klar över om han visste vem jag var, min sambo hade han i alla fall aldrig sett förut. Fick ge en ordentlig redogörelse  vem sambon  var, som sen fick upprepas efter en stund igen när blicken återigen fastnat på den okände mannen i rummet ........!! 
Jag har funderat lite på för vem jag åker dit på besök för?  För pappans eller min egen. Idag minns i alla fall inte pappan att Lena varit dit, i alla fall inte när hon var där. Kanske förra veckan, kanske igår, kanske aldrig.

Men - framför allt så har vi fått "rå om" min dotter, eller om det heter våldgästat - för vi har invaderat hennes lilla etta med katt och allt.
Tre personer + en katt på inte så många kvadratmeter!  Men det har varit mysigt.

Jag är så glad att jag får ha mina barn som vuxna, att få ha en vuxenrelation. Det fick jag aldrig med min egen mamma eftersom hon var sjuk i sju år och dog när jag var 20 år, så bara det är en karamell att suga på....


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Ja visst är det härligt att få följa barnen upp i livet. Det är ju som vår äldsta som nu är 22. Vi har jättekul tillsammans. Inte behöver man hålla på och tala om att dom borde göra si eller så istället. Bara koppla av och ha kul.
Även om inte din pappa kommer ihåg att du varit där så tror jag det är en skön känsla för dig att veta att du har varit hos honom.
Och visst är det som du säger att det är skönt att komma hem igen.

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Visst är det fint att få umgås med sina vuxna barn på vuxna villkor. Kanske din pappa ändå har något i minnet stundtals ändå. Hoppas det!

2007-06-11 @ 18:14:11
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Kirsti

Hej och tack för besöket på min blogg! Kul att träffa på någon som bor på samma breddgrad! :)
Har faktiskt just nu exakt liknande funderingar som du: Ska under juli ner till Västmanland för att besöka min mor som är i samma situation som din pappa..
Hon kommer troligtvis inte att känna igen mig och definitivt inte min sambo. Och hon kommer inte att minnas vårt besök.
Men min kusin sa något så klokt som: -Även om hon nu inte minns något efteråt, fick vi ju henne i alla fall att må bra för stunden, just då när vi besökte henne!
Antar att det är så man får se på det. Men det är jobbigt att se de gamla "försvinna" mer och mer..
Ha det bra i sommarvärmen! Regnet det uteblev, tydligen..:)
/Kirsti

2007-06-11 @ 21:54:56
URL: http://kirsti.tradgardsblogg.se
Postat av: Eva

Ja visst var det en varm och skön helg? Så vacker. Och min kompis prästen höll i sköterskeexamen i kyrkan, han sa att det var en fin stund. Ja det är fint med vuxna barn. Vår äldsta, 24 år, var hemma och firade lillasysters student, vi har haft mysiga dagar.

2007-06-11 @ 23:28:59
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback