Det har sina sidor att .....



......studera på 50 % .........

inte så många ämnen, tre för att vara exakt, med påföljd att det inte heller är så många lektionstimmar. Timmar som skall fördelas på en hel vecka.

I går hade jag tre timmar, lektionstimmar!  Började klockan två ;-/

Idag har jag en timme, 40 minuter, med början 11.35 ??  Det är en evinnerlig tur att jag har gångavstånd annars vette katten ......

Nu har jag ett "bra" schema med tanke på skröpligheten, inga långa pass/hela dagar eller så...... men det är lite bakvänt att börja när jag i normala fall brukar lägga ner aktiviteten för dagen. Nått att jobba på? Lära sig att ta sovmorgon kanske - hur nu det ska gå med en som är uppe med tuppen.


Kommentarer
Postat av: Eva

Ja man får omstrukturera sitt liv och planera in det efter pluggandet. Att styra upp sig själv är inte lätt alla gånger. Nu när jag skriver på min hemtenta och avsatt tiden till det hittar jag på andra saker och då kommer det surt efter.

Postat av: Lena svarar Eva

Fniss ...låter lite som min hemtentande dotter. Hon är förundrad över så mycket annat man kan göra i stället!
Jag har inte fått några hemuppgifter än, vi har bara sagt hej i princip på skolan.
Å jag då, vän av ordning - blev så irri på läraren igår. Han hom för sent - nästan 10 minuter, säger ingenting, dålig stil. Klent!
Jag ska ju planera in mina "vilor" - det är väl det som blir problemet ???
/L

2007-01-12 @ 09:01:18
Postat av: paula

Har inte läst, (eller glömt) vilka ämnen du pluggar? O du menar att du gillar att ha grannar, hihi! Vi är så lyckliga över att äntligen slippa dom...nädå, men med så många fyrfotingar så är det underbart att bara kunna öppna ytterdörren o säga varsågod!
Ha en bra dag, vi har fått lite vitt inatt, ska glädjas åt det så länge det varar!

2007-01-12 @ 10:45:26
URL: http://paulaz.se
Postat av: hildegun

Att studera på 50% kan ha sina sidor. Det blir MYCKET håltimmar. Men lycka till i alla fall.

Tog fel på person ang. kassarna. Det var ju du och inte ensamma mamman! Urshäkta!

Skickar med min mailadr, om du vill dela med dig av mönstret på kassarna.
[email protected] Kram Hildegun

2007-01-12 @ 12:23:44
URL: http://hildegun.blogg.se
Postat av: Inga M

Det kan funka att somna om igen. Jag kan vakna vid 5-6 tiden numera. Vara vaken en stund med blogg eller tidningsläsning. Men sen kan jag somna om igen vid 8-9 tiden o sova ett par timmar. Det är inte helt fel för annars blir jag så kvällstrött.

2007-01-13 @ 07:25:09
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: atiR

Tack o lov har jag växt ifrån detta stadium i mitt liv. Mycke kan jag sakna från förr,, dock inte studierna. Taskig erfarenhet av vissa lärare, tror jag.

2007-01-14 @ 00:29:38
URL: http://www.atir.blogg.se
Postat av: atiR

PS, pingar du inte din blogg? Jag hittar dej inte där, så jag kan lägga dej till favoriter, (så jag ser när du kommer med ett nytt inlägg)?

2007-01-14 @ 01:04:14
URL: http://www.atir.blogg.se
Postat av: En liten tant

Kul att du har börjat ditt studieliv! Vilka ämnen läser du?

2007-01-14 @ 16:53:13
URL: http://tant.webblogg.se
Postat av: Lena svara Paula

Men du förstår Paula,- jag har i hela mitt liv bott praktiskt taget i "skogen" - så detta är verkligen nyhetens behag!
Här är det snö och - 20 grader (måndagmorron!)

2007-01-15 @ 08:39:13
Postat av: Lena svara Hildegun

Kassarnas mysterium är löst!

Det ÄR verkligen hål - idag börjar jag klockan 14... i morgon 12.20 !

2007-01-15 @ 08:41:04
Postat av: Lena svara Inga M

Jag är åxå vaken då, numera uppe med sambon - men sen sova vet jag inte - jag ska ju sova(i alla fall ligga) en gång till under dagen för ryggens skull ...
det blir till att skaffa nya rutiner... känner i ryggen att den inte är glad åt detta ..

2007-01-15 @ 08:44:12
Postat av: Lena svara Atir

Trodde jag också (fniss) att jag gjort - men det är ju KUL ! Å man kan andra saker nu som äldre studerande - så mycket som bara faller på plats liksom....
Däremot så har jag inte den kunskapen så jag vet vad du pratar om när du "pingar" ????
Lär mig!

2007-01-15 @ 08:46:58
Postat av: Lena svara En liten tant

Jag ska läsa (om vi kommer igång någon gång - blir så otålig, jag har ju väntat såå länge) Svenska A, Samhälle A och data/grund.
ALLA är äldre än mig, bara lärarna och jag som uppnått mogen ålder!
Ingen har ännu hakat upp sig på att jag är där för att förlusta mig :-D

2007-01-15 @ 08:50:58

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback