Varje morgon när solen skiner


så skiner den på mina två köksfönster.

Varje morgon när solen skiner och avslöjar hur randiga av regn och stadslort mina två köksfönster är så tänker jag: Jag måste putsa, jag måste putsa.

I morse klockan kvart i sju skred jag till verket.
Två trasor, mirakelvariant, hink med svagt såpvatten. Fleccetröja och stövlar på.
Trappstegen för detta ändamål står i garaget, men, nu är det en smarting (hmm jag!) som ställt en lång rad med växthusglasrutor mitt för. Med lite trixande och en stor portion tur lyckades jag trixa fram stegen utan krasch. Två brädlappar att ställa stegen på, sen bara att klättra och putsa. Lite vingligt är det allt, men jag klarade balansövningen den här gången med.
Våra fönster är av en lustig ombyggd variant, ej öppningsbara, så det blir till att putsa utsidan utifrån och insidan inifrån.
Men vad gör väl det, det rör sig om sex fönster varav ett är på altanen! (Säger en garvad fönsterputsare som i sitt tidigare liv bott i ett hus med 23 fönster i två våningar!)

Så nu är det gjort, i morgonbitti kan solen skina på mina nyputsade köksfönster hur mycket den vill och jag kommer att välkomna det.

Nu ska jag gå in i köket och avnjuta en äppel-och-yoghurt frukost, och betrakta "utsikten"!


Kommentarer
Postat av: Kersti

Oj så energiskt. Jag har tittat på våra fönster i säkert ett halvår utan att komma till skott. Det blir bara suddigare och suddigare utsikt. Men snart kommer mörkret och då märks det inte. Jag tror jag väntar till i vår. Kersti

Postat av: Lena svarar Kersti

Hmmm...jag har en grannfru som fejar jämt!

2007-08-30 @ 20:48:35
Postat av: Gunnel

hm...hoppas du slipper rosorna...dom får jag nästan alltid. Men visst känner man sig nöjd när man putsat klart.

2007-08-30 @ 20:51:09
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Lena svarar Gunnel

Jag började på solsidan i morse, sen på andra sidan huset var det ganska kallt så det gick fort som attans - nu efter middagen (och middagsluren) såg jag att sovumsfönstret hade MYCKET mer att önska. Men - jag har gjort det, i min lata värld är det det som räknas. Å eftersom det snöat i Kiruna idag så kan det bli nå snöblandat på snart så man ska inte överarbeta!

2007-08-30 @ 21:00:11

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback