Slut på bokstäverna!


Jag har under drygt fyra års tid skrivit och skrivit så jag har fått slut på bokstäverna.
I vissa fall helt slut.
A och N har jag helt slut på. E, S, D och M är det  tämligen klent med. G börjar sina. 

Dessutom är kanske inte skrivtekniken den bästa, viss hemgjord fingersättning - med full uppsyn över tangenterna. DÅ blir det svårt i vissa lägen!



Så i lördags fick jag krypa till korset och  införskaffa nya! 
För 99:- - på Jula.  




Enkelt va´ nya fina fräscha bokstäver, med sifferdel!


Nu när jag har så fina bokstäver kan jag påbörja hösttreminens första skolarbete.
Rapport i aktuell samhällsfråga.

En tämligen aktuell fråga hemma vid vårt köksbord är NBG.

Jag behöver lära mig mera om vad NBG är, nån som vet?

(....en liten ledtråd, det är militärt, förståss, eftersom det avhandlas hemma hos oss)


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Ser lite kul ut med ett extra tangentbord. Jag köpte ett nyff förra veckan till våran stationära dator. Men det var bara för det var så smutsigt :O) Jag vet att man kan pilla bort och skura tangenterna...men fasiken...tangentbord är ju billigt.

Postat av: M

Jag tror jag har ganska stor koll på vad NBG är...
Delade erfarenheter?

2007-09-17 @ 19:46:05
URL: http://chefenhemma.blogg.se
Postat av: Lena svarar M

Kära M - jag förstår det efter att besökt din sida. Vi får hoppas det "bara" blir övning.....

2007-09-17 @ 21:35:33

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback