Min häck

Jag har fått häckar på hjärnan. Det är jag som är häckmästare i det här hushållet.

Framsidans häck har klippts ner, med mig som dirigent, tills den såg ut som ett pinnstaket. I våras och försommaren såg den bedrövlig ut. Inte ett löv.

Häcken på motsvarande sida, en hagtorn, har avverkats, med mig som dirigent, tills den nästan inte hade ett grönt blad kvar. Bedrövligt.

Det som skiljer oss från grannarna på högra sidan är ett mindre vackert staket, vårt garage som gränsar till deras tomt, och en liten hagtornshäckssnutt. Lagom hög, i midjehöjd ungefär. Ganska fin faktiskt.

Det finns ytterligare en häck. Mot grannen på vänstra sidan. Tidigt i våras var jag och kapade höjden på den fram till och med deras garage, jodå vi var överens grannen/grannens fru och jag. Kapade den i samma höjd som de andra två.
Men så blev det liksom inget mer, fortsättning följer var vi överens om, när vi fick tid. Grannen är inte så aktiv, dessutom är ju häcken "kämpa-hög" (som det heter i törnrosasagan) så man ser inte grannen när grannen är ute.

Nu har jag tröttnat på det här. Det kliar i min häckklipparhand!
Men jag måste för skams skull prata en gång till med honom, vi har ju delad vårdnad om häcken så vi måste ju vara 100 överens!

Grannen borta i stugan, grannen kom hem. Men man kan ju inte sitta på lur och rusa dit första timmen de är hemma å fråga.....  Hoppsan. Grannen borta på ny semestertur. F**n  - hann inte.  Så kom då grannen hem igen i söndags. Pust, va bra. Hustrun klippte gräs och grejade på måndan, jag ska gå sen å prata med dom, sen. Men så blev det regn regn regn. Går i morgon.
Hoppsanhejsan - granne borta igen, åkte till stugan!

Idag har jag ringt till min semestrande granne och pratat häck med honom.

Så nu har jag klippt häck! Hälften av sträckan. Sen började det regna igen ......

Det ser för djävligt ut!





Kommentarer
Postat av: Gunnel

Men du vet...det blir bättre. Jag tror säkert grannen tycker det är jättskönt att du tar tag i häckskrället.

Postat av: Lena svarae Gunnel

De andra häckarna är suuperfina. Bara det att just nu ser det förskräckligt ut ;)

2007-08-02 @ 14:05:46
Postat av: Madonna

Gå in och lägg dig......det regnar ju. Stig Larssons triologi rekomenderas.

2007-08-02 @ 18:14:58
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Anonym

en snygg häck är inget att skämmas för!
bodens fästning - får bli nästa gång och det är klart att minnen behöver stimulans, återseenden och lukter och annat, brukar göra susen!

2007-08-02 @ 21:59:28
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Maruschka

Hihi, vilket bestyr för en häck...Själv tycker jag att min har blivit lite för stor också, men det beror nog mer på all mat jag äter...?..;o)

2007-08-03 @ 15:30:44
URL: http://www.aldstarvisast.blogspot.com/
Postat av: Kersti

Inte lätt det där med att klippa häckar. Men oftast tar det sig om man kan ge sig till tåls. Vi mejade ner en spireahäck för några år sedan. Så ska man visst inte göra, men nu är den åter hög och fin.
Om det regnar kan man ta det som en ursäkt för att dra sig tillbaka inomhus och läsa en god bok.
Kersti

2007-08-03 @ 16:41:25
URL: http://plommenad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback