Första lektionen


första intrycket av studiekamraterna.

Det är så roligt, eller hur man ska uttrycka det, att studera människors sätt att vara första gången man blivit sammanföst i ett rum.

Jag har varit på terminens första svenskaB lektion. 22 elever hade kommit, av 28.
Vän av ordning - vart var de andra?

Men alltnog. 

Blyga, kaxiga, "normala", pratiga, överlägsna... alla varianter fanns representerade.
Kanske inte riktigt alla åldrar, övervägande mycket unga å så jag då! 

Vi var dock bara två från vårens A-kurs, så då kan man undra vart de andra 20 kom från?
Svenska B är inte det fortsättning på svenska A eller har jag missat något här ????

I vilket fall - så kan man kalla det mjukstart, nu är det inte svensklektion förrän nästa onsdag!
Grupperna indelade och presentation av oss ska göras.

DÅ börjar det på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Badtanten

Kul att få träffa nya människor. Det blir nog en rolig termin.

Postat av: Gunnel

Jag bara älskar att kursa...men inte i ämnen då :O)
Hoppas du hamnat i en bra grupp...för det är ju också rätt viktigt

2007-08-22 @ 21:21:19
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Eva

Varmt lycka till önskar jag dig!

2007-08-22 @ 23:51:28
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com
Postat av: Lena svarar Badtanten

Det är ju halva nöjet att gå skolan, att träffa nya människor. Även om man inte ska bli bästisar så är det så berikande att träffa andra människor, alltid lär man sig något. Å så lite skolarbetae också då som bonus!

2007-08-24 @ 09:41:32
Postat av: Lena svarar Gunnel

NU när jag skulle till å svara så kom jag på vad du menade! Annars var min första tanke Tradera eller Blocket! Men du kursar ju annat, kom jag på. JAG kursar på Tradera också - förutom på skolan. Lite roar barnen, som bekant!

2007-08-24 @ 09:44:04
Postat av: Lena svarar Eva

Tack, och det samma!

2007-08-24 @ 09:44:55

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback