HURRA, mitt föredrag är klart!



Pust.
Nu är föredraget klart - jag har hållit föredrag för mig själv här på morgonen - och nu anser jag att det får vara klart!
Ska testa bilderna på over head:en på skolan idag. I förväg, man ska ju bara förberedd sägs det ju. Jovisst, jag vet, stenåldershjälpmedel ! Men, nått blir det nog!

Jag ska ta med mina Svenska-kompisar på en resa till "Värdens starkaste tidvattenström" i Norge!  Hoppas dom kommer att uppskatta mitt resmål. (hoppas dom förstår vad jag vill ha sagt kanske man ska säga !? , och att jag INTE svimmar)

Nu har jag bara hemtentan kvar, den som ska vara klar på fredag, sen är veckans begivenheter klara.

För övrigt så har jag målat dörr + foder i källartrappen, ett dörrfoder i källaren + fingrar och tår, nu på morgonen. Väggarna i källar-rummet och trappen upp blev klara i gårkväll. Nu blir det inte mera där nere, nu är det uteaktiviteter som gäller.....



Kommentarer
Postat av: Eva

Grattis!! Visst är det härligt när man gjort något färdigt?!

Postat av: En liten tant

Jubel och konfetti! Pukor och trumpeter! Champagne och marschaller! GRATTIS!

2007-04-24 @ 23:12:20
URL: http://tant.webblogg.se
Postat av: Gunnel

Grattis! Hoppas nu att resten går bra.

Det verkar som du har hunnit med en hel del under gårdagen

2007-04-25 @ 20:56:33
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Grattis till dig för att du är klar med föredraget. Jag hoppas att du inte svimmade. Men trösta dig med att alla stora stjärnor har rampfeber.

2007-04-25 @ 21:08:49
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Inga M

Du har kloka lärare tror jag. Det är viktigt att var väl förbredd inför ett anförande inför andra människor. Kanske inte i första hand för att slaviskt följa sin ursprungsidé utan för att det är först när man är säker på ett grundkoncept som man vågar ta ut svängarna, improvisera, bli lite spontan. För man kan alltid "hitta hem" till manuset efter diverse utflykter. Sen är det aldrig fel att låta sin osäkerhet synas och det går bra att prata om den: Jag är så nervös så jag nästan inte vet vad jag heter, men nu ska jag försöka berätta något för Er......
Och ställa sig stadigt med båda fötterna tryggt i golvet och köra på....

Hoppas att det gick bra!

2007-04-26 @ 00:09:54
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lena svarar ALLA

Inga svimmninganafall! Ingen nervositet! ??? Jag hade overheadbilder som strulade, upp-och-ner och bak-och-fram, JUBEL!
Höll inte tiden (hmmm) men ändå, jag fick sagt det jag skulle, jag hade som sagt manus att hålla mig till när jag svävade ut för mycket. Jag blir ju så exakterad när jag håller på - men jag samlade ihop mig och avlutade mitt anförande bara 2 minuter över tiden!
VG!! så de så...

2007-04-26 @ 13:16:11

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback