Efterlyses: Klock-doktor - i Norrbotten ??

Jag har - numera - en gammal väggklocka från gamla hemmet.

Den mår inte så bra, den går - men slagverket låter mycket mycket märkligt ...

Ni som är här uppifrån - VART VÄNDER JAG MIG ????    Vem kan laga min gamla klocka?

När jag ser på den så känner jag att det finns många goda minnen förknippade med den.
En trygghet kommer över mig  - samma som jag kände när jag var liten och låg och hörde klockan i mörkret om nätterna ..... MÅSTE fixa den, så den får tillbaka "rösten" också, nu kraxar den fram sina slag...


Kommentarer
Postat av: Qaroline

Ur affär/ eller sån där smycke affär det brukar kunna sånt! Mvh: Älvsbyn!

Postat av: svartvitan

Du kan ju alltid fråga hos urmakaren. Antingen kan han eller också kanske hon vet var du kan få hjälp.

2006-09-22 @ 11:43:28
URL: http://svartvitan.blogg.se
Postat av: Gunnel

Jag håller med dig att det är något visst med gamla väggklockor. Du får mig att tänka på mormor och morfars. Den lät så mysigt och så slog den en gång i halvtimmen. Jösses vad morfar var noga med att dra upp den på lördagarna. Undrar just hur han gjorde när dom var bortreata

2006-09-22 @ 13:11:36
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: MammaLena

Svarar alla:
Jo jag rusade förbi en urmakare/klockförsälare här idag på väg till banken. Jo men dom hade en "riktig" urmakare. Med examen å allt. Här i Boden. Idag består ur-makeri mest av att byta batteri och kallibrera digitalklockor.... men - jag tror problemet är löst, ska ta dit hela stora uret på måndag. Sen får vi se om portmonän räcker till ???
/L

2006-09-22 @ 18:25:14

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback