Två val

Nu är frågan - vad skall jag välja?

1.     Gå ner i källaren och städa nya fina rummet, nejj nejj - städa upp i rummen som gränsar till nya fina rummet. Där är klinkersskräp/klipp, påsar med överblivet pulver till sättmassa och fog, pulver på golven. Färgburkar, penslar, tomma förpackningar  - Det behöver städas så inte allt följer med skor uppför källartrappen.

2.   Sätta mig framför TVn, under en gosig filt, och titta på skidskytte från Östersund ....... se om jag känner igen någon i publiken från de gamla hemtrakterna ??


Om ni finge välja - skulle ni göra som jag ??


Mot soffan......


Källarstädet kan vänta en - två timmar, sen kommer sambon hem - vi skall bära ny och gammal bokhylla. Byteshandeln är i full gång - här på vår gata byter vi grejer med varandra....

Kommentarer
Postat av: Eva

Nu är det ett val...igen!! Mitt val skulle vara TV soffan och sändningen från Östersund!!! Säger jag som inte sett den!

Postat av: svartvitan

Jag skulle definitivt valt soffan jag med. Städa och städa och städa....nää nog finns det roligare saker här i livet än det.

2006-11-30 @ 15:49:12
URL: http://svartvitan.blogg.se
Postat av: Quid Vis

Vänta till den utvalde kommer hem och så städar ni tillsammans. Han är nog starkast så låt honom bära skräpet och gör finputset själv. Mys nu framför TVn och mojsa in dig i filten.

2006-11-30 @ 19:42:15
URL: http://quidvis.blogg.se
Postat av: Gunnel

Städningen finns kvar vilket inte skidskyttet gör eftersom det är direktsändning. Sätt du dig med gott samvete i soffan

2006-11-30 @ 21:04:08
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: MammaLena svarar Eva

Det är mycket val, stora och små.... ibland gör man de små till enorma problem....
I detta fallet var det ett enkelt.... :-)

2006-12-05 @ 08:50:25
Postat av: MammaLena svarar SvartVitan

Valet var enkelt, men "renoverings-städ" kan vara kul...Att få fint och flytta in saker....

2006-12-05 @ 08:51:35
Postat av: MammaLena svarar QuidVis

Det vart den utvalde som fick städa, kissen och jag hade mysstund under filten....

2006-12-05 @ 08:52:58
Postat av: MammaLena svarar Gunnel

Jooo, det var ju direktsändning, inga bekanta på plats i Ösund, å så hade jag en liten svacka där mitt på, men annars så är jag mycket nöjd med min eftermiddag ...
;-)

2006-12-05 @ 08:54:36

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback