Planterat

Idag har det varit plantering på gång.

Tomaterna har fått nya krukor (byttor), pelargonerna har flyttat ihop i en stor kruka, redo för uteliv, margeriterna har åxå förberetts för utelivet..... sen får vi se om de överlever, det är ju fortfarande ganska kallt.

Sambon har satt in den (ny-) gamla garageporten, med min goda hjälp (hålla å banka). Nu håller han på å annonserar ut den gamla på blocket!!!!!

dessutom så har datafantomen inte hittat felet på dataöverföringen än.... men - det kan ju bli ny leverantör å... man vet aldrig...



Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Så härligt det låter med dina små plantor, det fanns en tid när jag odlade lite, men bara såå lite.
Så händiga ni är som fixar porten själva, hoppas ni får den gamla såld.
Ja du det här med datorer är inte alltid så enkelt, men fy vad man blir beroende av dem...

Postat av: Inga

Datorer är knepiga. Min stänger av nu själv efter en halvtimme ungefär. Trist! Sån här blir den varje halvår / år ungefär. Reparationen kostar så där en tusenlapp. Hittills har kommunen betalat eftersom det varit deras, men snart är den min och då får jag betala. Suck!!

2006-05-26 @ 23:27:32
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: flasknosen

Det låter som en behaglig sysselsättning. Att påta i jorden, i kruka eller mark spelar ingen roll, är en lugnande syssla för min del.

Lycka till med försäljningen!

2006-05-27 @ 12:42:01
URL: http://flasknosen.blogg.se
Postat av: En liten tant

Sedan jag flyttade till lägenhet har jag utvecklat ett odlarintresse. Märkligt eftersom den tomt jag tidigare ägde kändes mer som ett syndastraff än en möjlighet. Men på balkongen odlar jag diverse och till min oförställda häpnad överlever växterna.

2006-05-27 @ 14:09:05
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: SoP

Jag har En uteväxt- som är den silverek som jag hade i en urna ute Förra sommaren(ihop med lobelior) -jag tog in den i december för den dog ju aldrig-o_o Och den klarade sig inne hela vintern i kruka o nu vid flytten ställde jag ut den på balkongen- har alltid hört att såna inte klarar sig ? Lite roligt är det. :-)

2006-05-29 @ 01:09:19
URL: http://sisterofpain.blogg.se
Postat av: MammaLena

Nu måste jag ta mig i kragen och svara er alla som kommenterar hos mig, men jag har lite svårt hemifrån eftersom jag fortfarande har trubbel - å här på jobbet sitter jag liksom "mitt i farleden" med min dator!!!!!!! Nu hoppas jag att ingen kommer och stör :-)

.... å de´gjorde de´.....

2006-05-31 @ 10:21:38

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback