Morsdag

Igår var det min andra morsdag - utan sonen......

Å jag  vet att det är otacksamt mot mina andra två barn - men - han fattas mig extra mycket en sådan dag.

Som oftast så ringde han - det var ju inte grannes just då heller, men han ringde som sagt alltid ganska tidigt på morsdag och sa ..................... Hej Mor - det är "bror" ................................

Just detta med bror var ett intern skämt, han var ju lillebror så han kallade sig för bror när han skulle skoja till det.

I fjol var morsdag en plåga hela dagen, i år gick det ganska bra, nästa år kanske det är ännu enklare.

Å så ringde ju de andra två och grattade mamman.  En från Kreta och den andra just hemkommen från golfbanan ....

Kommentarer
Postat av: Mamma Anonymus

Jag känner sån medkänsla med Dig.

2006-05-29 @ 17:22:09
Postat av: Anonym

Det värsta - vet ni vad det är ???

Att jag i min okunnighet eller oskuld tidigare inte ens TÄNKT på alla mammor som förlorat sina barn .....

det har inte existerat i mitt huvud förr.....

Å det händer varje dag, att barn dör.... dör ifrån sina mammor och pappor.

MammaLena

2006-05-31 @ 10:26:09
Postat av: SoP

Jag Tänkte inte ens på att det var Mors dag, förrän på måndagen o då tänkte jag att jag kanske skulle ha grattat min kompis som har två barn o då är hon ju Mor-- ;-) Men nu när jag ser vad Du skrivit, så tänker jag på att jag Borde ha sänt en tanke till min kompis som miste sin Son i höstas- Hm, jag som är så klantigt otänkande ibland-

Postat av: MammaLena

... inget att skämmas för - man TÄNKER inte så, innan man drabbas. Å sen man drabbats - då blir man på nå vis överseende med att man och andra inte tänker.... man minns så "oförstående dum" man själv var....
(nu har jag tjorvat in mig i orden igen! )

Mamman

2006-06-02 @ 10:06:30
Postat av: SolSkuggan

Jo det är så vi är vi människor och det är inget fel i det.
Hur ska vi kunna uppleva smärtan, ångesten och sorgen, leva oss in i och förstå om vi inte själva har blivit drabbade.
Men när vi står där... med hjärtat i tusen bitar då...

2006-06-04 @ 20:51:58
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback