Min dator är frisk !!!

Så det kan bli när avundsjukan slår till  - jag skäms så, jag sitter här med rosa blossande kinder...

För några dagar sedan var jag så nesligt avundsjuk, för min skitdator skulle ju praktiskt taget "kastas", så klen som den var.

Såhär vart det!

När sambon grejat till så det blev litte personligt liv i nydatorn så - KAN HAN INTE SKICKA STÖRRE MAIL ÄN 1kB !!!!! Samma krämpa som min dator !!  Märkligt att två datorer i samma hushåll får samma fel - å EN (den äldsta stora stationära) fungerar... alla tre går med trådlös överföring, å ändå så skiljer de sig åt. 
Så nu har vi kunna släppa fokus på min dator och börja leta felet i utrustningen mellan datorerna och telejacket!

Det är troligtvis routern det är fel på, för med sladd fungerar allt! Märkligt att den skulle gå trasig just när vi flyttade? Å att ingen datafantom kunnat hjälpa oss ......
Lite "onödigt" känns det att behöva ha nätverkssladd till en bärbar dator - men ändå!

Så nu blir det iväg och införskaffa nya grejer - å jag behöver inte formatera om      -    HURRA....

Håll tummarna nu när jag skall publicera, för såhär stora inlägg har jag hittills inte kunnat skicka hemifrån !!!

YESS - HURRA

/Mamman

Kommentarer
Postat av: SoP

*skrattar* att få en dator att fungera--är det nutidens stora lycka? ;-) Jag dansade nästan jenka bland sladdar o burkar igår när jag satt här med "anslut" o hållna tummar--"snälla, please, please--work--" Och så-- varde ljus.. du är ansluten ! Haha--:-) Kan-själv!

Postat av: Anonym

Visst är det UNDERBART!

2006-05-24 @ 18:13:39
Postat av: Karin

Visst blir man glad när man får det och fungera...
Jag köpte en HP Photosmart 3310 All- in-One
och bad grannen om hjälp med instalation...han försökte i 3-4 timmar fick inte skannern att fungera...sen hade han inte tid skulle åka bort.
Jag bad killen på firman som jag köpte den av komma och titta han satt 1 timme i går ...men var tvungen och åka .....lovade komma på morgonen igen..
Jag hade inte tålamod och vänta så försökte jag..och fick det att fungera..
Ringde stolt till han och sa du behöver inte komma jag har fixat...
Jag tror att ägarn till datorn skall göra det själv:-)

2006-05-24 @ 18:57:43
URL: http://www.mormors.blogg.se/
Postat av: svartvitan

Säg mig den människa som inte har problem med datorn.Här hemma delar vi på en och den har varit seg och väldigt långsam.Vi har formaterat om ett antal gånger men nu har vi köpt ett större minne så nu är den så snabb att jag blir lite stressad.Kul att hitta dig som bor så nära.Bara 4 mil bort.Vi är dessutom lika gamla och har varit på bloggen ungefär lika länge.Din stora sorg i livet har jag inte upplevt men en annan sort som också innebär stort sorgearbete.

2006-05-25 @ 10:46:38
URL: http://svartvitan.blogg.se
Postat av: SoP

Hm,jag Hade ADSL-- NU har jag uppringt internet för alla-- i väntan på att det här huset ska få nåt bortbyggt så det går att skicka hit mina adsl-signaler? Vilket Kan ta "upp till 3 månader" *suckar*

2006-05-26 @ 17:57:25
URL: http://sisterofpain.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback