Måndag ....

Måndagsmorgon ? eller förmiddag då om man ska vara petig. Helgen har förflutit i stilla mak, i alla fall för mig som inte gjort många knop .....ont i ryggen fter sjukgymnastens idoga retande av halvdöd nerv. Så nu har jag  pickat färdigt i jordhögarna. Snyft ?

Strålande vackert väder, inte tillstymmelse till ?dag?-skugga, inte en buske inte en kvist till skuggning. Utom bakom huset då, men där är det ju månlandskap så där vill ingen sitta.  Däremot ? på kvällen ? när man vill sitta ute i kvällsolen ? då kan man ju ge sig på att det är skugga. Närmsta grannens stora bauta  rönn, sen kommer nästnästa grannes ännu större rönn ?. Å sen går solen ner ?. Även i Boden går solen ner till slut.. 

Varmt  
Jag vet, man ska inte klaga på värmen ? när den äntligen kommer. Men lite varmt är det allt, och inget regn har vi haft ? egentligen tror jag inte det regnat en hel dag (ett sånnt där riktigt regn som blöter ordentligt) alls iår. Störtskurar är ju inget att glädjas över om man vill ha för växtligheten. Som den som prickade in midsommaraftonens grill perfekt!

Jag skulle vilja ha lite regn så dammet binds lite i månlandskapet ? men inget regn på altan-plint-gjutningen. Kan man beställa regn enbart på speciella platser på tomten??  Nu ska jag posta dethär, fixa kaffeautomaten ? sen ska jag åka hem till mina högar!    

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Nej det har du rätt i, inte ett enda ordentligt regn, bara någon pyttefnutt. Det börjar bli torrt bland blommor och buskar.
Fast schhhh, om vi klagar kanske det regn som kommer aldrig tar slut..!
Ha det gott!

Postat av: Gunnel

Här regnade det skapligt innan sol och värme kom. Det syns ute på åkrarna. Vi kan nästa höra hur det växer för bönderna. Här har dom lovat regn på fredag. Få se om det blir så...mig gör det inget. För jag tycker om alla väder, mer eller mindre :O)

2006-07-03 @ 21:03:11
URL: http://gunnel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback