Klipp och knipps

Helgen har varit underbar för en trädgårdsfinnare som jag..... I helgen har jag hittat en uteplats, flera blomrabatter... Men inte kunnat utröna vad det skall bli för perenner som finns där, något var det  i alla fall.
Jag bor ju högt högt upp i norr, så än dröjer det nog innan man får se vad som kommer upp!

Vi  var ut till stormarknaden igår och inhandlade två häckklippare. Den stora höga häcken behöver sig en duvning, man kan inte bara kalla den manshög! Det är "utväxten" som är manshög!  Å så har den taggar - som om det inte vore nog med höjden.
Så köpte vi en större grensax, ojjj va kul det var att klippa! Så nu ligger rönnbuskaget utanför köksfönstret risigt till.

Efter ett helt liv med händer och fötter i jorden, med undantag för de sista 5 åren, så är det väldigt kul att få börja om igen. Lite konstigt att inte ha ett enda redskap kvar! Tänk att måsta köpa allt, från den minsta lilla "krafsa" till häcksax och gräsklippare.

Få se om man kan "komma över" några enklare saker som spade och grep i helgen när pappan skall besökas. Tror inte han behöver ha med sig spaden på äldreboendet, å då passar det väl bra att dottern kan få ha den i sitt nya hus  :-)

Mot buskaget


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback