Mat-utmaning

Jag har blivit utmanad av Annika 
Skriv 5 otäcka saker att äta och skicka den dåliga maten till 5 andra bloggare som utmaning och se om de vågar äta den. Det kursiva bakom är min kommentar... 


Annikas lista
Blodpudding  - Urk -
Leverbiff  - lever som biff går - om det är  mycke sås -
Svartsoppa  - har aldrig smakat, men blod är inte min melodi -
Potatisbullar - urk igen -
Gröt - nödmat -

Jaha, men nu är ju all äcklig mat tagen... men jag gör väl ett försök, med en del omtag

Lenas lista
Korvkaka
Grisfötter
Pitepalt
Lingon
Stekt lever

Sen ska jag utmana någon, fem stycken! Det går inte för så många läser nog inte min blogg...
Ni som kommit hit - läst - NI är härmed utmanade!



Kommentarer
Postat av: kusin

tyvärr tycker jag om all mat, inklusive grisfötter!!

2009-03-09 @ 14:57:41
Postat av: Madonna

Lever i alla former

spenat

nässlor

svartsoppa

fisk o skaldjur pga allergi

Postat av: annika

Dig skulle jag kunna bjuda på middag - allt på din lista utom lingon går bort hos mig också!

2009-03-09 @ 20:14:16
Postat av: Lena svarar Kära Kusin

t.o.m. grisfötter!! Du har verkligen fått en rekorderlig uppfostran vill jag lova! Blodpalt också då kan man förmoda, med vitsås å fläsk. Mummms.



/Lena

2009-03-13 @ 07:25:44
Postat av: Lena svarar Madonna

Spenat, går att äta, fast då är nässlorna godare faktiskt, för nässlor är gott - bara så svårt att plocka!Å här är det svårt att hitta några som inte hundarna pissat på!

Lever!Fy för lever, fast leverpastej är gott, det är inte så mycket lever i den!

Svartsoppa? Har ju aldrig smakat, men eftersom det är blod i så är jag lite tveksam.....

Ingen fiskallergi, alltså äter jag det.

/Lena

2009-03-13 @ 07:30:27
Postat av: Lena svarar Annika

Ja, vi kan ju ha en "palt med fläsk" middag kanske!!

När vi är "hem" köper vi på oss ett lager paltbröd, det finns liksom inte på den här breddgraden att finna, inte riktigt alltså - äkta hembakt!

Lingonen. Ja, jag tål dem helt enkelt inte. Men har jag levt i 56 år utan lingon så går det väl i 32 år till!

/Lena

2009-03-13 @ 07:34:49
Postat av: Lena svarar - sig själv!!!!

MEN alltså!

Nu såg jag något. I min egen kommentar.



"när det är blod så är jag tveksam"



Sen i nästa skriver jag lyriskt om palt och fläsk!!! Jaha, å vad är det gjort av??? BLOD!



Man kan alltså inte kategoriskt bara sortera bort svartsoppa för att det är blod som ingrediens, nu var jag nästan lite barnsligt fjollig i mitt tänk...



/L

2009-03-13 @ 07:39:22
Postat av: Madonna

Hm jag har ett stort stånd nässlor gränsande till min tomt. Om man undviker yttersta raden är det garanterat kissfritt. Skall jag plocka åt dig eller vill du komma och plocka själv när den tiden kommer?

2009-03-13 @ 08:03:53
URL: http://madonnas.blogg.se/
Postat av: kusin

palt, vitsås och fläsk, å va gott! ska jag ta och köpa nästa gång jag besöker S-vik.

2009-03-13 @ 11:59:52

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback