Byggstäd...


Liten byggstäd! Har jag roat mig med på morgonen. Nu ska det inte sågas, spikas, spacklas, slipas mera i vårt kök. På ett tag. Ett litet tag hoppas ju jag på förståss.
I kväll börjar tapetseringen. Å den är så blygsam så det kommer att gå som bara hejsan. Två fönster, en dörr, en stor spaljeöppning, kyl/frys, köksskåp + en bröstpanel = ytor som inte ska sättas tapet på. Så det går säkert fort.
Sen det gått "ett tag", sen Älskade Äkta Maken tänkt klart, ska vi byta ut golvbeläggningen. Frågan är om det ska "läggas" eller rivas, "lägger" vi då lägger vi det andra ovanpå, annars blir det ett fasligt företag....

Så i helgen, kanske redan i kväll, eller i morgon, får vi flytta in matbordet i köket, ställa tillbaka vitrinskåp och skänk in till väggarna. Sen blir det till att sätta upp gardiner, sänka belysningen till myslyse.

Inta det nya köket. Sitta vid köksbordet och glädjas.



Kommentarer
Postat av: åsa

Förstår att det känns skönt att kunna sitta i köket igen och jag är säker på att det blivit jättefint.

Ha dé!/Kram

Postat av: Kersti

Det är det bästa med renoveringar, när de är klara och man kan flytta in igen. Nu kan ni sitta där och bara njuta. Kram

2009-01-17 @ 20:38:41
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Rakel

Jag ser fram emot att få se bilder från köket!



Londonkramar

2009-01-17 @ 20:43:22

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback