Bra saker...


Igår väntade jag på två telefonsamtal.

Det ena handlar om ifall jag kommit med i testgruppen. Om jag anses vara frisk nog, om jag passar in i mallen.....
Det andra gäller mitt framtida yrkesliv. Träff med arbetsförmedlingen alltså.

Eftersom jag var så trött igår, eller om det inte var trötthet utan ledsenhet eller helt enkelt leda. Leda pga all denna väntan kanske.... eftersom tröttheten höll på att kväva mig så blev det höstpromenad.

Dessutom - klockan hade stannat!
I lördagskväll var jag så trött, så jag lade mig för natten redan klockan halv 10e.... Dödsslut var jag. Stupade.
På lördagsmorron, hoppade jag upp i vanlig ordning, med tuppen, pigg som en lärka.
Va? Jag som tyckte att jag var tidigt uppe? Halv 10...??  Hmmm, klockan hade stannat! Tittade inte på nån annan klocka än mitt armbandsur - då på kvällen, såg bara sängen! 

Alltså, igår tog jag en stärkande promenad i det fina höstvädret, för att byta batteri i klockan. Ingen kamera fick följa, "orkade" inte engagera någon kreativitet...

Så ringer då telefonen, just när jag befinner mig hos batteribytaren. 

Om jag uttrycker mig som så....

- Jag är fullt frisk!!

HURRA.
55-årig dam, med bäst-före-datum i raskt antågande, så har jag inga påtagliga defekter. Hjärta, lungor, lever, blodfetter och annat smått och gott som man kan se på blodprover är helt OK. Otroligt, fantastiskt, hur det kan komma sig trots all skräp som passerat systemet är en gåta. All värkmedicin som konsumerats under årens lopp. Snacka om att vara samarbetsvillig, kroppen alltså!
MEN, tänk att det alltid ska finnas ett MEN....
Kanske lite för kraftig värk. Jag som var rädd att jag var simulant, åt min värkmedicin av slentrian... 
Så så var det med detta, vi får se.

Jodå, det andra samtalet kom också. Träff med "höga vederbörande" är inbokad.

Ett tag kände jag inspiration i att komma till ett arbete, få arbetskamrater, kanske mest att få lön "för mödan", men just att tillhöra. Nu vet jag inte riktigt VAD jag vill.

Göra som björnen kanske - gå i ide.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback