I min lilla värld...


Snö.

Sen, snart, ska jag smyga mig ut på altanen och tända ljusslingan som är uppsatt, sen flera veckor tillbaka.

NU KAN JAG INTE HÅLLA MIG LÄNGRE......

Jag ska smyga tyst tyst.....



I min lilla värld har det varit kyrkböcker, passagerarlistor på Amerikabåtar mm mm som upptagit nästan hela min vakna tid. Ögonen har antagit samma form som dataskärmen. Fynden har inte varit så speciellt stora.
Jag har kommit  i kontakt med åtminstonde två något äldre personer, som nästan var med och fått lite nya infallsvinklar i problemet MORFAR.
Jag har talat med två som är i min egen ålder, som också intresserar sig för detta - min bortresta morfar. Min morfar som ju samtidigt är deras avlägsne släkting, den enas farbror, den andres farmors bror.
Jag har med andra ord rört upp lite damm runt denne man!

Så har jag skolan, läraren mjuknade och godtog mitt arbete.
Med ett stort MVG, han var nog bara på dåligt humör....  :)

Namnbytet går åt pipsvängen, verkar det som....


SÅ - i min lilla värld har jag inte ens hunnit blogga....



Kommentarer
Postat av: åsa

Skönt att läraren har blivit "snäll" igen..

Synd att det ska krångla med namnbytet, vad är det som är problemet egentligen?

Helt otroligt, här byter förbrytare hur som helst (tex. Thomas Quick, Lars Ferm..osv.) varför ska det vara så omöjligt för dig att få byta..

Intressant det där med släktforskning, man kanske skulle börja..

Ha dé!/Kram

Postat av: Lena svarar Åsa

Ja du tant Raffa, att det ska vara så svårt.... Det trodde jag inte...

NU när jag skriver detta så slår det mig... jag måste göra ett inlägg om namnbyten...



Läraren ÄR ju snäll men den dagen hade han nog satt fel fot först i golvet när han steg upp....

2008-11-24 @ 12:34:58

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback