"Om ni behöver ha tag på oss"....


Ett uttryck man slarvigt kastar ur sig?  ??
I alla fall ett utryck man har när man reser bort, på semester t.ex..
I vår familj har uttrycket blivit förhatligt. Men vi använder det ändå. Så tänker vi förmodligen samma hemska tanke både den som säger orden och den som är mottar dem. 

För OM sker ju aldrig. 

Men hos oss har OM  skett.

OM får aldrig ske igen. Ändå, eller just därför  så meddelar vi våra närmaste våra resplaner, våra boenden på semsterresor, vi håller helt enkelt våra närnaste noga uppdaterade. Vi säger ingenting om det, vi talar inte om det - men - rädslan finns där. Vi låtsas som det regnar när vi säger orden, nästan lite i förbifarten .....

Blixten brukar ju inte slå ner på samma ställe flera gånger - brukar inte....

Dotter har rest på semestertripp med lilla familjen - "om ni behöver ha tag på oss bor vi på hotell ***...."   stod det i SMS:et jag fick från Arlanda just innan de gick ombord på planet.

Jag vill inte behöva ha tag på dem!



Kommentarer
Postat av: Dubbelörnen

Åh vad jag känner igen mig. Fast jag tror att blixten slår ner fler gånger, el rättare sagt jag vet att den gör det...



Men tack o lov för mobiler, sms med sonen nu när han är i Berlin en hel vecka. Samtal när han är tillbaka på hotellet på kvällen...



Ber till godheten att vi ska bli skonade...



Varmaste omtankeskramen till dig


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback