Ligger på badrumsgolvet....


!!!

Idag ligger Älskade Sambon och jag på badrumsgolvet! I ett varsitt hörn!

Inte nog med att vi ligger där - vi är arga också....

Ett gott råd till ALLA som någon gång kommer att använda våtrumssilikon - kolla tillverkningsdatum.  Efter en veckas väntan på att det ska bli torrt, började vi kolla på tuben, "användes inom 12 månader från tillverkningsdatum" kan man läsa. Sen kunde man även läsa att den är tillverkad 2003!  Så nu har vi legat i ett varsitt hörn på golvet och skrapat silikonfog, de som kommit kontakt med sådant vet hur klissigt det är...... dock är vår efter en veckas väntan på tork ungefär i konsistens som fönsterkitt.

Fy bubblans bananer, jag säger bara det.

            

 


Å viken tur att rörmokaren inte kunde komma i måndags....

Ska jag säga allt vad vi sagt om den som tillhandahöll tuben? Näää - tror inte det.....



Kommentarer
Postat av: Åsa

Kan så väl förstå att du/ni är förbaskade!

Egentligen skulle den som tillhandahöll tuben varit där och skrapat..

Ha dé!

Postat av: Elisabeth

Psykbryt... ett bra ord, som jag gissar passade bra hos dig då?

Jag skulle då ha fått ett "psykbryt" om jag hade råkat ut för något dylikt...!



Hoppas allting löser sig ändå!



Varm kram, min vän...

2008-05-17 @ 20:04:19
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Sylvia

Jag känner verkligen med er. Så mycket onödigt jobb, när det ändå är så mycket runt byggandet.

2008-05-18 @ 19:31:42
URL: http://pantersylvia.blog.se
Postat av: Lena svarar Åsa

Frustrationen var stor, varför torkar det aldrig ???? Det är ju inte pengarna det gäller utan just arbetet - besväret - å lite för ilskan kunde man få - eller?

2008-05-20 @ 13:04:18
Postat av: Lena svarar Elisabeth

Psykbryt var ordet! Nu är jag ju lagd åt det humoristika glada hållet, så det var bara att kola ner och skrapa... :)

2008-05-20 @ 13:06:28
Postat av: Lena svarar Sylvia

Exakt, jobbet som är nerlagt! Sätta silikon är ju finlir på högsta nivå - å så detta!

2008-05-20 @ 13:08:04

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback