Hålla näbben...


TÄNK...
...om jag ändå kunde lära mig att hålla min näbb! Men icke, jag ska babbla på i alla väder.
OM jag ändå kunde hejda mig, så skulle jag kunnat levt kvar i förvissningen om att
jag ÄR duktig!
För själv tycker jag att jag gjort en bragd, som tränat upp mig så jag ska kunna gå FEM KILOMETER i kväll. Med mina förutsättningar är det snudd på bragdmedalj, för en annan person är det en klackspark. OCH eftersom jag tycker att jag är så duktig så kunde jag inte vara tyst nyss, utan skröt om vad jag ska göra - Å direkt så fick jag höra att det där hade hon minsann gjort många många gånger.
Vårruset var väl  inget märkvärdigt.

MEN DET TYCKER JAG!!
När jag gör det, jag som inte kunnat gå själv, som gått med kryckor och korsett, som tränat upp mig från noll meter till att kunna både gå och cykla "fram på stan".  Jag som på egen hand lärt mig gå igen. Genom att höra på stegen, gå i snön för att se på spåren, med andra ord tränat på att gå utan att släpa foten.Som går "för egen maskin" nuförtiden, utan att halta, men linan är slak, nervsmärtorna ligger på lur hela tiden.
Jag har under hela våren gått gått gått, lurat kroppen genom att öka små små doser så jag kan gå FEM kilometer. Hela ofattbara FEM..... 

Jaja, nu har jag ju inte gått än - men jag KAN gå hela sträckan nu, och Älskade sambon ställer upp och skjutsar, stöttar, lovar att plocka upp mig oavsett vart jag hamnar - gör att jag törs kasta mig ut. Törs prova.

Men visst önskar jag att jag kunde hålla näbben, för i vanliga människors ögon är en fem kilometers promenad inget att yvas över........

...det är bara jag som tycker det är makalöst märkvärdigt!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Om du bara visste, hur duktig jag tycker att du är!

Skit i vad andra säger, de fattar inte vad du har presterat och de skulle säkert inte klarat det med samma förutsättningar som du haft.

Bragdmedalj, det är väl det minsta du ska ha tycker jag!

Ha dé!/Kram

Postat av: Sylvia

Jag tycker du är fantastisk! Det tycker nog alla som vet förutsättningarna. Och de som trots detta inte tycker att du är fantastisk - ja dom är ganska små i själen som inte kan se storheten i andra.

2008-05-26 @ 17:05:46
URL: http://pantersylvia.blogg.se/
Postat av: Lena svarar Åsa

Tack snälla. Nu sitter jag här med ullkalsonger på, under overallen! Det är 7 grader ochg regn. Men skam den som ger sig :)

2008-05-26 @ 17:33:44
Postat av: Lena svarar Sylvia

Tack för de värmande orden. Ja, förmodligen så TÄNKER inte folk längre än näsan räcker.... jag vill ju tro gott om alla, jag, men ibland undrar man, FAST dom vet hur jag haft så... ??

2008-05-26 @ 17:35:36
Postat av: Gunnel

Du är antagligen den som gör största ansträngningen ikväll och borde få belöning för det. Visste personen om att du har kämpat som du har gjort...isåfall var det väldigt dumt sagt.



Jag håller mina båda tummar för dig och hoppas så att det ska gå bra för dig. Du är en kämpe!!!

2008-05-26 @ 18:38:35
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Kersti

Lyssna inte på såna mallgrodor. Du är otroligt duktig. Man ska inte jämföra sig med andra än sig själv. Vi har alla olika förutsättningar för olika saker. Så knata på och fortsätt känn att du är duktig, för det är du. Kram

2008-05-26 @ 19:52:25
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena

Det är du själv som är vinnaren i ditt liv.Att göra det du gör är en värklig utmaning och även om man får lida av det så är det värt vartenda steg.Tänker på dig och önskar lycka till.

2008-05-26 @ 20:00:24
URL: http://lenastyglappar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback