Uppror...

Eller? I alla fall ett litet, ett litet sprattel i protest!
Satt vid köksbordet i morse med min mattebok - den enda lektyr jag har tid med numera. Satt och tittade, läste tal, tog inte ens upp pennan. Så slog den stora tröttheten över mig - nähej - jag skiter i de här talen! Å så slog jag ihop boken med en smäll! Kändes för invecklat att komma till botten med - å till vilken nytta då?

Så tog jag fram måttstocken och mätte badrummet i stället, räknade ut kvadratytorna där, alla vinklar och vrår. Nu sitter jag och väntar på att herr rörmokare ska ringa. Igår var vi och tittade på kakel och klinkers!

Ute snöar det julesnö......



Kommentarer
Postat av: Åsa

Jamen, du räknade ju matte i alla fall så du behöver då inte ha dåligt samvete på nå´t vis.
Det snöar här hos mig också idag, det var vårväder i går med gröna gräsmattor, men nu så är det vitt igen..
Ha dé!/Kram

Postat av: Gunnel

Det var ändå matte du gjorde så ha inget dåligt samvete!!

2008-03-17 @ 17:22:59
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback