Lagom till påsk..


En del städar och har fint till påsk - vi passade på att riva ut "möblemanget" på toan/badet lagom till påsk. Därför att: då är älskade sambon ledig  flera flera dagar i sträck så rivning av väggbeklädnad, bilning av golv mm mm - kan fortgå oavbrutet! (????)
Så nu står toastolen uppallad på en brädbit och en klinkerplatta - i tvättstugan! Nää nää, inte som ni tror - vi har avloppp. Ett gammalt opuggat avlopp gömde sig i ett hörn! Bara en mycket märklig känsla att sitta mitt i tvättstugan - på toa! Så i gårkväll grejade jag där, i tvättstugen - städade så gott det gick, lade på mattor mm, så man kan komma barfotad snubblandes i tidiga morgontimman..... (tvättstugan stod näst på tur när det gäller "drömkåks"-renovering så där är inge kul alls, nu blev det inte så pga avloppet upp till toalettrummet där)

Bilder på kaoset kommer - kameran är på skidtävling idag! FörsvarsVasan, eller GarnisonsVasan, eller?? Sambo åker skidor, det vet jag! Jag ska hasta iväg på mattelektion! Sen ledigt i flera flera dagar - nästa vecka har vi muntligt matteprov! Nyutexaminerad lärare = nya givar!   Jo ni hörde rätt - Muntligt!!

Återkommer med renoveringsbilder....




Kommentarer
Postat av: Kersti

Å jag vet precis hur det är. Vi hade toan i hallen, det var det första man såg när man kom in genom ytterdörren. Väldigt speciellt. men det var länge sedan. Nu har vi ett fantastiskt härligt nyrenoverat badrum. Så skönt när det är klart. Lycka till och glad påsk önskar jag er.

Postat av: Gunnel

Oj...låter som huvudräkningsprov.

Det är jobbigt medans rust pågår...men sen kan ni njuta länge av det nya och fina. Då glömmer man så lätt hur det var innan. Hoppas han tar vara på dagarna nu då :O)

2008-03-19 @ 19:47:40
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback