Tre utmaning...


Jag har blivit utmanad av 
Lena för ett bra tag sedan, men bättre sent än aldrig heter det ju....

*******

3 namn jag går under:
Lena,
Mamman (bottnar i serien Ensamma Mamman)  
och ??
(eventuellt "Mor" men - det var vad sonen kallade mig....)

3 saker som skrämmer mig:
Att något återigen ska hända i min familj. 
Dagens mentalitet människor emellan.
  det innefattar nog det mesta....

3 saker som jag har på mig:
Min Mathiasring, som jag alltid har på (ring inköpt till minne av sonen) den är nr 1,
sen kommer förlovningsring
och glasögon!

(jodå jag har kläder på å...)

3 sanningar om mig:
Dumsnäll!
Allmänt händig
??
.. eventuellt då att jag är en hejare på att läsa upp-och-ner!

3 saker jag verkligen vill ha:
Pengar, mycket pengar så jag kan göra goda saker, att få arbeta ideellt med att hjälpa "små stackars flickor"...
Goda riktiga vänner


...så kan jag tydligt utröna att tre saker att räkna upp är en sak för mycket, jag har genomgående bara hittat två på varje fråga?? Vad kan det betyda? Att jag är ointressant, att jag är sammanfattande, eller inte har så höga krav på livet????


Jag skickar nu utmaningen vidare till alla som känner sig manade.



Kommentarer
Postat av: Sylvia

Du är absolut inte ointressant - tvärtom! Betr. mål - jag kan ibland känna nästa en sorg, i alla fall en tomhet när målet är uppfyllt. Känslan av triumf uteblir oftast när jag upptäcker att det var vägen dit som faktiskt var det viktiga. Alla utmaningar och rädslor jag kämpat med för att nå fram. En resa som gjort att jag växt lite till. Så låt oss ständigt sätta upp nya mål för oss. Din skidtur låter härlig - ser fram emot att få rapport i slutet av året hur det gått.

Postat av: Elisabeth

Jag sätter sällan upp mål nuförtiden - jag gjorde nämligen den erfarenheten för länge sedan att jag hade så lätt att ge upp... inte livsmål, utan mer då de där praktiska idéerna man får... springa lopp, måla bryggan, städa hela huset... ja, du vet!



Däremot sätter jag hela tiden upp mål om hur jag ska kunna bli en bättre människa...! Det låter lite klyschigt kanske... men jag tror på det! Jag försöker iallafall... och tabbar mig också! Men som att inte döma någon ohörd, inte skvallra, se det positiva hos andra istället för det negativa... inte kräva av andra, det jag inte kräver av mig själv... ja, sådana saker jobbar jag på!



Varm kram..



Ps1. Du är då rakt inte ointressant... men kanske har du bara svårt att skriva saker som beskriver dig som person?

Ps2."Mor"... det brukar min son också kalla mig - speciellt kärvänligt när han behöver hjälp med någonting eller behöver låna pengar!!

2008-06-16 @ 19:19:15
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Lena svarar Sylvia

Jo det ÄR ju "resan mot målet" som är grejen, sen blir det nästan bara ett jasså kvar.....

2008-06-17 @ 08:43:43
Postat av: Lena svarar Elisabeth

Att ha som mål att bli en bättre människa, att verkligen mena det, det är väl det som heter utveckling av den egna personen... eller? Alltså bättre på att lyssna, hjälpa, vara i förhållande till andra...

"gyllenen regeln" = min måttstock! Det är ju se enkelt egentligen. "Såsom du vill att människorna skall vara mot dig ......" osv

2008-06-17 @ 08:47:50

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback