Konflikt...


Sju grader och duggregn.

Tjugosju grader och strålande sol.


Jag hävdar att jag gillar sommarvärme, fast tjugosju är något för varmt, men tjugo i alla fall. 
Böljande vippande sommarkjolar, skira linnen, barfotafötter.......

Samtidigt så älskar jag regn!! När det regnar så sätter jag på stövlar och regnkläder och går ut!  Men då ska det nog vara sommarregn .... nähää, när jag tänker rätt på saken så gillar jag höstregnen också!

Idag hade jag sju grader, och gådag. Dubbla tröjor under träningsoverallen. Några små stänk på brotrappen när jag gick. Fem kilometer och femtio minuter senare - börjar det regna, samtidigt som jag sätter mig på bron för att ta av skorna.

Det kallar jag tajming!!





Kommentarer
Postat av: Åsa

Här hos mig är det också svalare i dag, men inte har vi så svalt som det är i Boden.

Hoppas att det ska börja regna nå´n gång för det är snustorrt i backen och det kan få regna i minst en vecka..

Du är sååå duktig som är ute på dina promenader och jag hoppas att du inser det själv, du har en väldig självdiciplin tycker jag.

Ha dé!/Kram

Postat av: IKA

Hej hej,

Jaa det är kallt här uppe nu. Idag kan man tro att det HAR VARIT sommar och snart ska bli höst! Inte några sommar känslor här inte. Men den som väntar på något gott..??



Jag läste om din mormor och det var en härlig läsning, inte det att din mormor blev ensam utan att få höra om gamla tider. Jag småler när jag tänker på våran familj. Jag är den 4:e generationens kvinnor som fostrat barn på egen hand. Det verkar vara ett släktdrag ler. Tack och lov att jag fick pojkar



Ha en underbar dag i denna kyla

2008-06-10 @ 15:00:39
URL: http://BusIkan.wordpress.com
Postat av: IKA

Hej hej,

Jaa det är kallt här uppe nu. Idag kan man tro att det HAR VARIT sommar och snart ska bli höst! Inte några sommar känslor här inte. Men den som väntar på något gott..??



Jag läste om din mormor och det var en härlig läsning, inte det att din mormor blev ensam utan att få höra om gamla tider. Jag småler när jag tänker på våran familj. Jag är den 4:e generationens kvinnor som fostrat barn på egen hand. Det verkar vara ett släktdrag ler. Tack och lov att jag fick pojkar



Ha en underbar dag i denna kyla

2008-06-10 @ 15:01:59
URL: http://BusIkan.wordpress.com
Postat av: Gunnel

När det inte är så där ihärdigt regnande då tycker jag också det är skönt med regn. Luften blir så skön och det luktar gott.

2008-06-10 @ 19:05:18
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Kersti

Heja på. Du är verkligen uthållig. Jag gillar också att gå i regn om jag är rätt klädd vill säga. Då är det härligt både vår sommar och höst. På vintern är det inte lika mysigt för då ska det ju snöa. Det gör det inte alltid här i stockholm och då är kallt regn inte så skoj.

2008-06-10 @ 20:27:27
URL: http://plommenad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback