Allvarligt skadad...


Funderade just på det, idag, när jag var ute på min gårunda.
Jag har blivit allvarligt skadad, i huvudet!

Förr, skojade jag om att latmasken bitit sig fast, tagit en ordentlig tugga mitt i ryggen. Därför kunde jag aldrig motionera eller röra mig längre sträckor....

NU, har jag skadat huvudet, för i min hjärna finns det inget som kan hindra mig från att ge mig ut på min gårunda - är det gådag så är det -

Idag regnar det i Boden, 12 grader varmt. Så  vaddå?  - kvart över sju var jag rustad för promenad, med regnjacka och regnhatt ovanpå träningsoverallen. Redo för en stärkande rask promenad om 50 minuter.

Joo, jag vet... knäppt!

Som om inte det vore nog, mina återkommande raska promenader var annan dag, jag har börjat springa också! (mjae men jogga då) 
Nu har jag ju uppfyllt mina mål, måste ju ha nya. Så nu har jag uppfunnit en "springsten" ungefär efter halva sträckan. Vid springstenen förväntas MammaLena springa, jogga, hasa, med efterföljande flåsningar fram till vägkorsningen.
Jag minns ju än med fasa den jordbävningslika upplevelsen av de första joggstegen.  - 10 steg,  - ryggont,  - fotont,  - syrebrist.   - För att inte tala om hur allt fläsk och annat löst hängande hoppade och for.....

Nu ska jag inte försköna springandet - för det är på has/jogg-nivå. Men sträckan blir något lite längre för varje gång - och jag GÖR DET!
Idag hade jag två, nej tre joggsträckor.  - Springstenen,  - lite efter trottoaren,  - över bron. Måste sluta när luften tar slut !.... (Å det hoppar och far, allt löst hängande!)

Jag förvånas över mig själv, att JAG skulle bli beroende av träning? Fanns inte på min karta förut.

 

avskalat.... ända in på skinnet!
Och i vanlig ordning glömmer jag bort mig att hyreshusen har full insyn - när jag står där på bron i trosor och BH..... *fnissar*


PS. Behöver jag säga att jag tillhör kategorin
 
- ÄLSKAR REGN! -



Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag säger bara heja heja för du är inte alls knäpp...om inte jag räknas in i den kategorin också då.

Jag älskar att vara ute och spatsera. Förr var det jogging..men det har blivit sämre med den varan. Fast vet du...suget börjar komma tillbaka så nu blir det nog till att köpa nya, stabila joggingskor till semestern.

Postat av: Inger Maryissa

Vad duktig du är med promenaderna och att springa / jogga också..

Det skulle jag aldrig klara, men att promenera ja...

Och träning är ju så bra för hälsan.

Ha en bra fortsatt dag.

Kram

2008-06-25 @ 14:04:48
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inkan

Äntligen hittade jag igen din bloggadress igen - jag fick lov att ominstallera i datorn och alla sparade adresser, länkare och emailadresser försvann. Vilket jobb att leta fram allt igen och spara ner...



Ser att du motionerar; grattis och det är ett suveränt val av fritidfssysselsättning. Kroppen mår bra och hjärnan mår bra och man känner hur gott det är för hela ens 'jag'.

Jag tar numera långa promenader i st f joggningen - pga att jag har lite skoliosrygg som förvärrats med åren och fått höger höft snedsliten på grund av det. Så ibland gör det ont. Men just motionen är ett livsexelir.



Ha det gott däruppe i norr!





2008-06-25 @ 18:31:57
URL: http://www.detfinnstrerum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback