29 år idag...


Grattis Thias
, där i din himmel!
Här nere hos oss är det inga pussar och paket, kanske någon där uppe uppvaktar dig ändå.....
I alla fall så sänder "mor" varma tankar till sin lillgubbe idag, lillgubben som föddes för tjugonio år sedan.
Som just i detta nu fått kläder på, tittande sig förundrat omkring till den märkliga värld han kommit till.....

Så var det då, nu är inte...


Varför är födelsedagen så tung? Två dagar på året är sorgen extra tung, födelsedagen och dödsdagen.
Men varför ska födelsedagen vara så tung, den frågan har jag ställt mig de här åren.
Jag tror att det har att göra med den glädje som ett barns födelse ger, glädje och välgång ska följa dig alla dagar....
Man tror att allt ska vara, man har "stora planer", å så slås allt i spillror. Hoppet, glädjen, framtidstron, allt går förlorat. Krossade drömmar. 

Ja jag vet inte, men jag vet att det är en tung dag. I morgon är en annan dag, i morgon kan jag mobilisera nya krafter för mina kvarvarande barn, de barn som finns, som man inte får glömma för den som ligger bortom livet, som bara finns i minnet .....



Kommentarer
Postat av: Inkan

Kära lilla du - KRAM på dig. En stor varm kram!



Jag inser att du upplever det mest smärtsamma och jag tillhör dem som är förskonad.



Om livet och livets gång vet vi bara att ingenting är säkert och garanti på.


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback