Sommar??


Nu ska jag inte vara sånn...     Men.....

Sommaren har inte riktigt velat infinna sig i Boden.
Det här är min/vår fjärde sommar här, och även fast jag påstår att mitt minne är skralt så kan jag inte påminna mig att det hittills varit såhär klent med sommarvärme......

Altankvällarna lyser med sin frånvaro, men myggen är på hugget så sitta ute är inte att tänka på när det är så pass kallt.....
Blommorna i urnor och rabatter är små stackars taniga saker, magra och klena..

Ryssvärmen, det är den vi väntar på.

Snälla värmen - KOM NU

**********

Men annars så .... har det varit dotterbesök i dagarna tre, husvagnscamping i två nätter, häckklippning, gräsklippning med nya eldrivna leksaken, ansning och skötsel i växthuset, små turer med bil till vänner och bekanta, fisketur med dotter och mågämne, jakt på öppna fikaställen (??), många grillmiddagar på altanen (och frukostar), många sommardeckare genomplöjda........  lata lediga dagar alltså!
Så lediga så till och med Bloggen fått ledigt! Läst bloggar har jag, men .......

Idag skiner solen, inte så varmt men ändå ganska behagligt, så det är bara att bege sig ut.....
Nån dag har det varit stekande sol, faktiskt, det var den dagen jag brände den vita randen efter BH:n och linnet + den helt obelysta magen! Oproffsigt, klantigt, fruktansvärt dumt och onödigt! 
Så just nu ömsar jag skinn, -  bitvis.....




Kommentarer
Postat av: Dubbelörnen

Vet med mig att jag aldrig någonsin skulle kunna flytta tillbaka upp igen...skrattar

Postat av: Åsa

Det enda positiva med kylan är att gräset inte behöver klippas så ofta.

Vi har inte heller haft nå´n värme att tala om, den kommer ska du se....

Ha dé!

2008-07-12 @ 16:15:46
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: kirsti

Ja, men visst är det väl ovanligt kallt!? Jag har ju inte heller mer än fyra års Boden-sommar-erfarenhet, men börjar tappa tålamodet vid det här laget! Skrev just ett inlägg om mina 15 cm höga gurkörter och solrosor som verkar förbli i dvärgformat denna sommar!

Inget växer..

Nu håller vi tummarna att det vänder!!

/Kirsti

2008-07-13 @ 00:38:13
URL: http://kirsti.tradgardsblogg.se/
Postat av: Kersti

Låter som om du har haft sköna dagar med full upp att njuta och umgås. det är också sommar. Kram

2008-07-13 @ 11:30:27
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: madonna

Är du på hemmaplan i veckan? Tänkte hälsa på om det passar....

2008-07-14 @ 18:51:16
URL: http://madonnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback