Hopp om ljusare tider...

Nu är frökatalogen nummer ett när det gäller morgon-, middag-, kvälls-lektyr!
Frökatalogen, växthusboken som följt mig i närmare 30 år. Nytt sedan förra  sommaren  var att jag hittade en trädgårdskalender, för man minns ju aldrig vad man gjort eller sått eller skördat - eller när....
+  nytt för just NU de underbara böckerna jag fick i julklapp - mina nära och kära har verkligen uppmärksammat att jag "blivit med" växthus igen!!
Så nu läser jag frökatalog, tittar på underbara bilder i mina böcker - blundar och drömmer mig bort.. förs iväg på en underbar tripp genom vintermörkret och snövädret - svävar bort mot sommaren - förnimmer det svaga prasslet  i trädkronorna, sitter redan på altanen och tittar ut på trädgårdens blomsterprakt. Känner doften från blommor och grönska i den ljusa lite fuktiga sommarnatten....

oojjjj... jag var nästan där...

skickar dock med en liten bild så länge, på högen av lektyr som upptar mitt sinne just för stunden!




  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback