Glada julen slut ....


"Snart är glada julen slut, slut, slut.
 Julegranen bäres ut, ut, ut.
Men till nästa år igen
Kommer han vår gamle vän,
Ty det har han lovat."

Tänk vad det är märkligt, före jul, då är man så ivrig att plocka fram alla tomtar, tomteröda gardiner, julpynt av skiftande slag. Tre veckor senare är man så less på alltihop så man helt plötsligt en dag bara packar ihop allt i ett fasligt huj. Det är som om ljuset återvänt på något vis, så tomtarna ser lite bortkomna ut...

Jag brukar hålla ut till Knut, men i år blir det inte så. Idag förpassas julen ner i förrådslådorna......


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Adventpyntet ser jag fram emot...inte julpyntet så mycke. Det blir himla skönt när allt är borta och ljusa dukar kommer fram igen och köksgardinen blir ljus igen. Ja...skillnaden är stor

Postat av: Sylvia

Ja idag åkte min enda adventsstake och min enda julstjärna ner. Saknar dom inte.

2008-01-08 @ 20:29:58
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Det är riktigt Lena.. Håller med dig. Själv är jag definitivt ingen julpyntare. Ljusstakar i alla fönstren det vill ja ha och en gran sen räcker det så bra tycker jag och det är kanonbra när julen ska bort för fort går det;)
Tänkte försöka hinna fixa undan allt imorrn om jag har tur.
Ha det gottast kram till dig.

2008-01-08 @ 20:35:32
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Madonna

Jamen visst är det skönt. Det är kul att pynta men fort blir man less alltihop.
Nu skall vi se fram emot växthussäsongen. Har redan sparat frön av en jättegod melon(gul). Tomater köper jag alltid färdiga numer i Råbäcken och gurkan driver jag upp själv. Hybriden Passandra gillar jag bäst, en fröpåse innehåller 5 frön och räcker två år. Skall jag driva en planta åt dig?
Men först är det Jokkmokks marknad....

2008-01-08 @ 20:56:04
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Lena svarar Gunnel

Visst är det konstigt, och det är bara tre veckor mellan! Så myysigt med julgardiner och tomtar, å nu ska det vara ljust ljust ljust....
Jag kollar solens återkomst, fast sol över horisonten har vi ju, men dagslängden. Det är vårvinter för mig. Ljuset.

2008-01-10 @ 08:48:39
Postat av: Anonym

Ser att det är några kvar i hyreshusfönstren tvärs över gatan, nån håller ut till Knut tydligen..
Man behöver ju inte ha hela huset fullt med tomtar, ljusstake duger gott. Det lyser upp så fint i midvintermörkret.

2008-01-10 @ 08:51:05
Postat av: Lena svarar SolSkuggan

NU, när inga barn bor i hemmet så kan man kosta på sig att ha lite mer sparsmakat! Ljustakar, stjärnor, å så julgran - för katten! hon älskar granen, eller om det är julgranspyntet - i köket har jag julgardiner som är kul att sätta upp å ännu roligare att ta ner!
Nu är det gjort, alla är i källarskrubben.

2008-01-10 @ 08:54:51
Postat av: Lena svarar Madonna

Jaa, emottages tacksamt. Jag kommer förmodligen att få tomater över, det får man ju alltid. Jag har en sort som jag haft i säkert 20 år.... kan bara inte hoppa den...
Jokkmokks marknad har jag aldrig varit på, kanske årets första utflyckt!

2008-01-10 @ 08:57:27

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback