Vanlig onsdag...

En helt vanlig onsdag i Boden. Kattpojkarnas vardag har återgått till det normala. Engelskaprov skrevs i går, med ett mycket bristande resultat. Räknerepetering och åter räknerepetering pågår inför fredagens provräkning. Solen skiner från en i det närmaste molmfri himmel, någon liten grad kallt, dock blåser det ganska mycket - för mycket för att det ska vara så mysigt ute som de ser ut inifrån. Sambon reser och far, igår Stockholm över dagen, sova hemma. Upp i morse och passa plan till Umeå. Återkommer i kväll, han blir lite försenad till kvällskursen, men han kommer i alla fall.  Å så dagen höjdpunkt, filmen är tittad på! Filmen som jag ska skriva reivew på.
Med andra ord, en mycket vanlig och behaglig onsdag. Så långt. Annars brukar onsdagarna vara svåra att få ordning på, hinna få in alla bitar som hör till en dag. Först, matte klockan 8.15. Hemma igen vid 10.  Sen ska jag få in lunch, vila, middag - innan det är dags att gå till "kvällskursen", det är lektioner på onsdagskvällen nämligen. Så på onsdagar måste middag mm vara avklarat tills klockan halv 6 så vi hinner dit i tid. VI skriver jag, för jag har lurat in sambon på studievägen också. Han har hoppat på bildredigeringskursen, jättekul, det går ju väldigt bra eftersom det är utanför ordinarie arbetstid. Vi har pillat lite själva med Photoshop tidigare, så det här är ju toppen...
Nu är det i alla fall definitivt dags för lunch, posthämtning vid grindstolpen, kanske en liten lunchlur.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback