Märkligt i sömnens värld...


I natt jag drömde något som...

Märkligt hur man kan få till det när man drömmer. Varför drömmer man som man gör? Hur kommer det sig att hjärnan sätter ihop sånna märkliga scenarier? OK, det sägs att det är vårt obearbetade undermedvetna som poppar upp till ytan, men varför då? Varför just i den märkliga sammanblandningen?
Min dröm i natt var inte speciellt märkvärdig, bara konstig eftersom platser, människor, tiden det utspelade sig inte är förenligt. Varför sätter hjärnan  igång ett sådant skådespel? Är det något jag bör veta, bör tänka på, bör minnas.

Platsen, mitt gamla hem i Jämtland - som inte finns i släktens ägo alls sedan drygt sju år tillbaks. Visserligen den plats där både jag mina barn växt upp, så den har ju en mycket central plats i mitt  liv. Min son var med, han var inte så gammal, 10 -12 år kanske. Min ena dotter var med, hon var däremot vuxen som idag. Bara den ena dottern. Min nuvarande sambo var med, han fanns inte alls i mitt liv  i den tid som jag förmodar drömmen utspelade sig. Min dåvarande make fanns med på ett litet hörn, fast han var i dåtid, liksom sonen. Det centrala i drömmen, ämnet så att säga, minns jag inte längre knivskarpt - det hade i alla fall med nuet att göra. För jag förvånades över varför gamla hemmet, änglasonen, x-maken var med i min nutidsdröm......
Det var i alla fall en mycket behaglig och glad dröm, som jag nästan blev besviken över att bli tvungen att lämna då när jag vaknade ..... Det där måste jag minnas, tänkte jag. Å se vad som hände, nu sex timmar senare är andemeningen borta helt. Jag minns bara känslan inte innehållet. Bara att det var viktiga saker på gång.

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Det sägs ju att alla som finns med i ens dröm representerar någon aspekt av en själv Känslan
drömmen är viktig enligt de som kan det här. Så var glad åt din dröm, det undermedvetna verkar vilja ge dig ett positivt budskap.

Postat av: Gunnel

Drömmer gör jag...för ibland vaknar jag nästan av ett skratt och ibland är huvudkudden våt. Däremot kommer jag sällan ihåg vad det var som rörde sig i huvudet.

2008-02-04 @ 18:04:18
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Lena

Drömmar hjälper dej att förstå dig själv,
Drömmar vill dej bara väl,och hjälper dig att förstå ditt innersta.Även om drömmen är svår
så är det kroppens sätt att hela,att förstå.
Ha en bra dag.

2008-02-07 @ 11:07:34
URL: http://lenastyglappar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback