Grannpojkarna...

Grannens pojkar, två pojkar, har varit under min vård i en hel vecka nu. Den ene - han är smått deprimerad, han vill inte gå ut, han vill inte någonting. Han längtar efter mamma. Den andre gossen, han fixar det nog bättre tror jag. Men han längtar också.
I dag när jag kom till dem så såg jag att de verkligen hade tröstätit, all mat, allt vatten - allt slut. Mårtens morrhår hängde som en slokande mustasch... han är ledsen  - mamma måste komma nu - utstrålade han hela han... Sune däremot, han tar det hela med jämnmod, jaja de kommer väl, jag får väl hålla tillgodo med dig då så länge - verkar han tycka.
Jag pratar om grannens katter, förståss - katterna som skrämmer min Månsa, jagar henne och håller på. Jag brukar kasta skor och andra tillhyggen på dem, i alla fall på den ene när han varit extremt dum med min älskling. Ändå så är de inte rädda för mig? Märkligt egentligen. När jag kommer hem till dem, då är det OK, då kommer de och är hur goa som helst... Revir heter det! Jag är inbjuden i deras revir med andra ord. Det är ganska fint att bli inbjuden i en katts revir - jag är faktiskt ganska stolt över det.
Men i natt kommer i alla fall husse och matte hem igen. Jag skulle vilja vara där och se dem skina upp och se den glädjeyttring som kommer när de hör bilen komma, när de känner igen rösterna, hör stegen på bron...... Då är allt grannkärringen bortglömd i ett nafs!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahah, riktigt sött inlägg :) Ha en trevlig söndag!

Postat av: Gunnel

Vad glada dom ska bli. Även om dom tycker du är helt OK..så är nog husse och matte bäst.

Kanske jag borde göra ett inlägg om min goa undulat (som blev nästan 10 år) hon saknade mig, på gamla dar, när vi var på semester.

2008-02-10 @ 20:34:41
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Madonna

Våran kung gillar nog inte heller att mamma är borta. Han har suttit i väskan både igår och på morgon. Han brukar tjura har jag hört. Dom är som dom är, dom små liven. Ha de...

2008-02-10 @ 22:16:21
URL: http://madonnas.bogg.se
Postat av: Lena svarar Johanna

Välkommen till mig!

2008-02-13 @ 12:40:17
Postat av: Lena svarar Gunnel

Har inte sett skymten av dem, så de ligger nog inne och vaktar på husfolket nu - så dom inte ska försvinna igen!

2008-02-13 @ 12:41:54
Postat av: Lena svarar Madonna

Att dom är speciella, verkligen. Å vi som snart ska iväg - och lämna "mammas älsklig" hemma denna gång, blir nog slokande morrisar här med!

2008-02-13 @ 12:43:55

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback