Småaktigt?


Förmodligen.

Småaktigt, "gamigt", hamsteraktigt...

Ja, ni undrar säkert vad i hela fridens dagar jag varit ute på!!?

Inte så farligt, jag har bara varit ute i skogen på svamptur.
Jag och jag, VI har varit ute, Älskade sambon och jag. Hittade faktiskt några stycken trots torkan, olika sorter. Smörsopp, granblodriska, taggsvamp, citrongul slemskivling, tegelkremla,å så till småaktigheterna - några stackars småknoppar av kantarell. Gul kantarell. Nu ska ni veta att det är mycket ovanligt att hitta dem här.
På samma ställe som
förra gången, ingen hade varit där, så det hade kommit upp nya, små.

Å gamen i mig hoppade fram,  i full storlek.
TA TA TA....
inte spara för tillväxt.
Aldrig i livet - Tänk -  om nån annan kommer och tar mina som jag lämnat på tillväxt!!!


En riktigt god svampstuvning på riktig grädde blev det!  Svampmacka med andra ord. Lägger sig som bommul runt den redan ordentligt tilltagna midjan!!!  (eller om man ska säga, det område där det tidigare fanns en...)



Kommentarer
Postat av: madonna

Håller med..... oerhört småaktigt, snålt och egennyttigt.

Jag skulle lätt kunna förvandlas från den generösa människa jag är till småaktig, snål och egennyttig om bara rätt tillfälle uppenbarar sig.

Postat av: IKA

ler Det var ingen farlig egennyttighet.

Är du förresten så duktig att du plockar svamp på egen hand? Det var inte illa.



Ha det så bamsegott tösen

Kram/IKA

2008-08-04 @ 20:47:25
URL: http://BusIkan.wordpress.com
Postat av: Kersti

Grattis till god fångst. Nu när regnet vräkt ner hela dagen och så även igår kan man riktigt höra hur svamparna växer. Det blir en tur till skogen i slutet av veckan.

2008-08-05 @ 23:25:04
URL: http:/http://plommenad.blogg.se
Postat av: Lena svarar:

Jo jag VET, jag är ju lite sådär....



MUMMMSIGA var dom i alla fall. Nu är det 10 grader så frågan är om några fler svampar vågar sig upp....

Nattfrost varnas det för! NU, i början på augusti?



/Lena

2008-08-06 @ 10:09:12

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback