Varför bloggar jag?


Min ambition nyss var att sätta mig och svara på alla snälla kommentarer till de inlägg jag gjort sista tiden.

Så loggar jag in och ska börja, MEN ...

VARFÖR BLOGGAR jag egentligen??

Jag har ställt mig den frågan förut, och den poppade upp nu igen.
VARFÖR, det vet jag ju, min skrivarsjuka kräver det.
FÖR VEM ??  ???  De som läser förståss, för utan läsare vore det kanske inte lika givande.

Så kommer vi till kärnfrågan
 - ATT SVARA på kommentarer!

Kommentera kommentarer, vem tillfredställer jag om det blir ett måste? Måste man det, för att vara en god och trevlig bloggare?

Det är så roligt att få reaktioner på det man skrivit, men ÄR det självklart att man måste svara  - alltid? Tidsbrist vet jag inte, men brist på ork vissa stunder. Det där som resulterar i "ska sen" å så kommer aldrig sen....

Så när det inte finns några kommentarer på kommentarerna  så är det INTE ointresse, utan helt enkelt  brist på ork... orken är lite i svaj vissa stunder.  Andra stunder sprudlar den!

Jag läser era kommentarer och myser, så många goa vänner jag fått - å så känner jag mig otillräcklig när jag inte svarar...

å VART TOG DÅ BLOGGARGLÄDJEN VÄGEN?????



Kommentarer
Postat av: Lena

Att kommentera en kommentar gör jag om jag får en fråga,annars är det väldigt sällan.
Ha en bra dag.

Postat av: Lena svarar Lena

TACK Lena, det värmer....

2008-04-24 @ 12:02:01
Postat av: Inger Maryissa

Det var ett intressant inlägg.
Själv bloggar jag för att få möjlighet att dela av mig av mina tankar och funderingar och om mitt liv, och det är så trevligt med alla svar man får, och även upptäcka att jag inte är ensam i mina funderingar eller saker som hänt i mitt liv.
Och dessutom gillar jag också att skriva.

Det att svara på kommentarer i min egen blogg, var något jag hittade på för jag tyckte det var kul.
Men upptäckte sedan att andra gör det också.
Men får man många kommentarer så hinner man nog inte svara på alla, och det tycker jag inte ska kännas som ett tvång att man måste göra det.
Och om det är en speciell fråga jag får så brukar jag svara i den personens blogg.
Men vi gör ju alla olika i våra bloggar, och så ska det ju vara, för om man känner tvång att göra si eller så, så blir det ju inte roligt att blogga.
Jag läser också alla kommentarer, och blir alltid så glad, och ja, så många goa vänner jag fått här i bloggvärlden.
Ha en fin fortsatt vårdag.

2008-04-24 @ 15:23:41
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Åsa

Visst är det väl roligt att få kommentarer, men inte sjutton är det väl nå´t tvång att svara...eller...?
Det är ju precis som du skriver, man registrerar och tänker att man ska svara och så går tiden och helt plötsligt så blir det inaktuellt med att svara (så känner jag i alla fall).
Men, bara för att man inte svarar på kommentarer betyder ju inte att man är ointresserad, tror att alla som skriver blogg blir glada över att det finns de som vill kommentera.
Ha dé!/Kram

2008-04-24 @ 16:09:00
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: Gunnel

Visst är det kul att få svar på kommentarerna men jag surnar inte till ifall jag inga får. Jag fortsätter ändå att besöka dessa bloggare. Så du gör precis som du känner och har lust till

2008-04-24 @ 19:23:15
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: SolSkuggan

I början var jag mycket flitig att kommentera alla kommentarer jag fick. Det har jag frångått helt om de inte är något mycket särskilt som kräver ett svar eller så..
Numera gör jag så här.. Läser som vanligt alla kommentarer och försöker så mycket jag hinner besöka de som kommenterat hos mig och där lämna en kommentar. Då får jag nöjet att läsa vad de skrivit och lämna en kommentar på det.. Fast ibland snurrar jag på hos andra också som aldrig besökt mig.
Busenkelt alltså
Kram på dig

2008-04-24 @ 21:09:19
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Lena.. Jag glömde skriva att det känns mer viktigt att hälsa på hos de som lämnat kommentarer.
Annars kanske de känner sig lite bortglömda..
Lätt som en plätt..
Kram kram ha en härlig Valborg:)

2008-04-25 @ 00:05:00
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Lena svarar!

Samstämmigheten verkar vara stor - eller
- så skriver inte de med avvikande åsikt något!! *fnissar*

Å som flera säger, att man går till kommenterarens blogg och skriver något där, har mer och mer blivit även min melodi..
Jag med mitt "bristande minne" minns inte alla gånger vart jag
varit och skrivit och så kan jag ha fått en så bra och fin reaktion på min kommentar där, som jag helt missar... svårt detdär! (+ att få kommentar "hemma" då följer ju länken med till kommenterarens blogg - fiffigt och enkelt)

I vilket fall så fortsätter jag som förut, skriver lite här och där - bränner det till nånstans, startar jag själv en diskussion - DÅ är det en annan sak...
Ock som sagt, just nu är orken NOLL..... den själsliga vill säga. (inlägg i det ämnet kommer när ilskan och frustrationen lagt sig, ev även något inlägg i tidningen känns det som just nu!!!!
Men i vanlig ordning så blir jag väl snäll om någon dag, som gåsen, det rinner av.)

Å så sist men inte minst!!!
ALLA VÄNNER MAN FÅR... å vänner, riktiga vänner kan man ju få äran att ha fast man inte orkar vara allert just för tillfället - bara HA!

/Lena

2008-04-25 @ 08:51:41
Postat av: Kersti

Kan inte annat än hålla med er alla. Om det blir ett tvång då får man hitta på något annat. Kram

2008-04-26 @ 00:11:36
URL: http://plommenad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback