Samma lunk...

TÄNK...

Visst är vanliga gråa vardagar skönt! Man har exakt koll på vad man ska göra, vilken tid, hur och varför.....

Igår kväll skickade vi bonussonen med tåget, efter det slappade vi i soffan... fast han bara var, så blir det lite extra ändå. Å till Älsade sambons försvar så var han verkligen värd lite slapp - han som klistrat tätduk och slabbat med tätmembran/gummimassa hela dagen! Ja - i nya badat alltså. Jag deltog lite, skar faktiskt tätduken, lagade söndagsmiddag så nått gjorde jag ju.... lite värd soffslapp var jag nog.  Ojj - jag höll på att glömma - före frukost var jag ju ute på min runda! 4,8 km är jag uppe i, duktigt värre!
Lite extra (tröttsamt? nästan) blir det när man har extra folk i huset, vi är ju vana att vara bara vi.

Idag - måndagsmorgon. Uppe med tuppen, å varför kan man ju undra. Skolan börjar inte förrän klockan två! Så idag har jag äntligen skrivit klart min recension på engelska, + ett brev också det på engelska. Det börjar dra ihop sig till terminslut, högtryck, bråttombråttom. Man bör göra klar sina uppgifter NU, för sen finns inte snart. Planering pågår för avslutnings"tjohosan" i datan, vår kvällskurs. I matten blir det inge middagar, där blir det nationella prov i stället - två ggr.  Engelskan har nationella provet varit, ett muntligt och ett skrifligt + nått i morgon. Lyssna/förståelse tror jag... jaja, det löser sig.
NU ser jag faktiskt fram mot vårens ankomst - sommaren lata sommalov. Det är nära nu....




Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag unnar dig ett riktigt skönt sommarlov ... så som du har slitit med ditt skolarbete. Måste vara en hur skön känsla som helst att slippa allt dåligt samvete över att "jag borde läsa det och det och det"


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback