Oj Oj Oj Ojjoj


........

Nu har jag tagit tjuren vid hornen. Gått rakt fram utan att se alla ursäkter som lockade vid sidan om. Sagt nejnej till kroppen som protesterat med "ont här ont där".  Idag skulle det ske det som jag skjutit framför mig sen tidiga hösten.... var det fortsätta träna på gymmet, sen blev det snart ska jag fortsätta - när förkylningen var bra, när ryggen var mindre ond... ja? Å så blev det jul, å så blev det andra undanflykter.
Eftersom jag köpt kort så tittar ju snålvargen fram - måste ju utnyttja betald tid - ju!

1 april - skulle det ske. Vad jag gjorde den första april. Ja inte var jag då på gymmet i alla fall!!!! Satt på altanen och solade mig, fast jag gick faktiskt min "annervardags-runda" så det var nog det som var undanflykten - den dagen.

I morse plockade jag fram ryggsäcken med kläder och skor! Kastade den på ryggen när jag gick till min mattelektion. EFTER matten - gick jag dit - i andra änden av det jättestora huskomplex som skolan och gymmet är inrymd i.

JAG HAR VARIT DIT! Isen är bruten. Hoppas nu bara att jag kan vara lika ståndaktig när det gäller detta, det är ju egentligen så enkelt, i samma hus som skolan å allt....

Men när latmasken tagit sig en så rejäl tugga som den har i mig - då ÄR det inte enkelt att ta sig lös.....

Träningen? Med tanke på överskriften så kan det bli ajjajj om nån dag, fast kanske inte heller. Jag var såå försiktig....   :)  

(men jag var dit!!)



Kommentarer
Postat av: Gunnel

Bravo!! Du ska se att du kommer att tycka det är jättekul. Själv har jag inte alls kommit igång sen min axeloperation (snart tre år sen). Tycker inte jag har tid att stressa iväg på träningar efter mitt arbete...tar hellre en skön promenad med hundarna. Men jag rör ju på mig då också..men mina välmusklade armar är ett minne blott :O)

Postat av: SolSkuggan

Hahaha.. Vännen min du är allt go du. Tänk om jag bara kom igång med bara tanken. Där ligger du långt före. Jag får väl ha dig som förebild vetja..:)
Förresten.. Till valborg har vi knökfullt inte en enda husvagnsplats kvar. Vill ni så är ni välkomna i en egen stuga som sist, till samma pris, fast nu gäller det från onsdag till söndag:)Eller de dagar ni själva bestämmer, bara det att nu är det mycket mera skoj.. Kolla våran hemsida www.sikforscamping.com
Kram och välkommen tillbaka:)

2008-04-16 @ 23:12:20
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback