Hela påsen full....

 




Det kostar på att vara på G.... Kostar på eller kostar klöver rättare sagt. Nu har jag varit och inhandlat en hel påse full med tillbehör.

Träningsoverall, T-shirt och skor. Skorna var inte riktigt i planeringen men efter gårdagens pass och värkande fötter så. Å så var de RÖDA! Bara det kan ju få en att köpa köpa. + och kanske framför allt. INGA SKOSNÖREN! Jag måste då säga att det är inte helt enkelt (men vem har sagt att det ska vara enkelt?) att hålla igång kroppen.
- När man har klen rygg som jag, så ska man vara ute och röra på sig - mycket - ofta. Men, när man inte kommer ner till fötterna då? När man inte kan vara där nere så länge att man hinner knyta, TVÅ skor dessutom. VEM ska knyta skorna? Å har man inte riktigt på fötterna - då kan man inte vara ute och röra på sig!! Å då får man ännu ondare rygg.... De skor jag har idag är blixtlås på, jodå gympadojjor för vuxna med draglås!  Snabbt ner, dra upp låset, å upp igen.   = Funkar.
De jag hittade nu, dyra som skrutten, men, är det nån form av snörlås på, som på ryggsäckar. Tjopps - å så är det åtsnört. Å röda!

Så nu ska jag ta på den nya t-shirten å bege mig ut på min prommis, nänä inte bara den. Ska väl  vara nån tröja å jacka å, men innerst ska jag ha den å riktigt KÄNNA så sportig jag är...Har aldrig ägt något så sportigt som en "svett-tröja"... eller köpt en träningsoverall heller för den delen. Det är alltså aldrig för sent!

image226



Kommentarer
Postat av: Gunnel

Det är roligare att träna när man har de "rätta" grejerna. Vänta ska du se...allt kommer att gå som på dans :O)

Postat av: Åsa

Trodde, att det bara var jag som blev "lyrisk" utav röda skor...
Visst är det fint....
Du blir ju så sportig så, det kan inte annat än gå bra!
Ha dé!

2008-04-17 @ 22:18:32
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: Madonna

Vi är med i livslunken på jobbet. Det innebär att vi alla fått en stegräknare förra veckan och man för in på datorn hur många steg man går per dag. Där kan man se hur långt man gått på en karta Haparand -Ystad. Mitt lag är nu efter en vecka i Kalix. (man börjar i Haparanda) Fullständigt genialt. Det har utbrutit en tävling där vi redan vid förmiddagskaffet jämför våra stegräknare. Rekomenderas! Annars är det väl helt rätt som du gör, snygga kläder och fina skor gör det lite roligare. LYCKA TILL jag skall tuta om jag ser dom röda.

2008-04-18 @ 06:54:29
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Kersti

Heja! Du är fantastisk. Jag går och går med hunden. Vattengympar lite men till gymet har jag inte vågat mig ännu. men det kanske kommer. Jag inser att jag saknar snygga träningskläder. det går kanske bättre om man börjar i den änden, fniss.

2008-04-18 @ 16:31:10
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Självklart skall du investera i dig själv. Rikiga grejer underlättar inte b ara tränngen, de kan göra den riktigt lustbetonad också. Visst är det härligt att även vi som är över 20 kan få lite roliga och färgglada plagg.

2008-04-18 @ 16:53:54
URL: http://pantersylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback