Reflektioner på morgonkvisten...


Många tankar trängs i mitt arma huvud.

Gårdagens besök på sjukhuset rörde upp en del tankar som legat och grott under natten som tränger på och vill ut. Mest frågor faktiskt.

Erbjudandet jag fick hos läkaren var operation.
??? VA ??? 
Om man rör sig ute i samhället, bland "sjuka" och andra lite mindra sjuka - så hör man den allmänna åsikten att man inte får de åtgärder för sina krämpor som man eftersträvar. Man får nej nej nej - gå hem och vänta ut - gå hem och träna - gå hem.

Om man rör sig i nämnda kretsar så hör man även att det är problem att få vara sjukskriven, för att inte tala om problemen med att få permanent sjukbidrag/pension (eller vad det just för dagen heter). När jag för ett antal år sedan, återigen låg framme på Försäkringskassans bord så erbjöds jag att ta emot sjukbidrag. NEJnej, var mitt svar, jag ska ju bli frisk. Vad händer om man vägrar? Jo, man får det ändå - fast det tar lite längre tid.

Så sen i går har mina funderingar rört sig runt min krämpa.
HUR klen ÄR jag egentligen??
Hur klena är de som klagar?

Jag som tycker jag är så "duktig" numera. Eller har jag helt enkelt vant mig, undviker det jag inte kan.
 
Å förresten - jag är ju bara klen till hälften,
som tur är för annars skulle jag inte få gå på skolan......

...bara små reflektioner såhär på morgonkvisten, solen skiner - det kommer att bli en underbar dag - tre grader just nu, tre varma grader!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag har heller inte haft några problem med att få hjälp med det jag behöver....dvs om jag står på mig och får en remiss till lasarettet. När jag fick tid för min axeloperation, för ett par år sedan, trodde jag inte mina ögon. Alla säger ju att det är så lång väntetid på ortopeden...men det håller jag inte med om.

Postat av: Lena svarar Gunnel

Det är som jag misstänker alltså - är man i behov så löser det sig direkt!
Gnällspikarna får stå tillbaks - och - det är gnällspikarna som hörs mest....

2007-09-20 @ 07:32:46
Postat av: Paula

Hej! Jag har nog missat nåt här? Vad skulle du få för operation? Något med foten?
Jag blir glad när jag läser om hur mycket du verkar gilla plugget! Tyvärr inget alternativ för mig...men jag tycker att jag pluggar för mig själv hela tiden..just nu lusläser jag ett matlexikon, haha!
Kanske fastnar något, kanske inte..
På tal om svärmödrar, jag har haft några stycken,, och dom är helt underbara! Aldrig haft svärmorsproblem, däremot desto mer mamma-problem..
Ha nu en skön vecka/Kram

2007-09-24 @ 09:41:16
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lena svarar Paula

Knäppstaren, erbjöd steloperation av ländkotor i ryggen.
Näe, jag kämpar nog på så länge det går. Men det var förvånandsvärt enkelt, vilket föranleder en reflektion - HUR ont har jag, i jämförelse?
JAG borde läsa "hur-man-kan-äta-allt-gott-som-finns-utan-att-bli-tjock-som-en-tjocksmock"-boken!
Finns den på bibblan?
Fast egentligen så är det boken om "hur-man-tyglar-sin-dåliga-karaktär" som gäller i mitt fall...

2007-09-24 @ 10:52:32

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback